Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af SKAT på virtuelle ting

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg står her og undre mig over et par ting, og jeg tænkte det måtte være her jeg kunne få hjælp.
Jeg bytter, sælger, og køber de her virtuelle ting / skins i computerspillet counter strike, jeg har haft en kæmpe indtjening i den sidste måned her, med et overskud på over 10.000 kr, det er helt vildt hvad jeg har tjent den her måned. (feb-marts) Men jeg har læst et sted at du skal indberette til skat hvis du tjener over 50.000 om året? Men jeg ved ikke om du kan kalde det her for en virksomhed, og derfor undre jeg mig over om det er skattefrit, eller om jeg skal betale en del til skat? Og hvordan indberetter jeg lige det til skat når jeg er under 18 og stadig umyndig?  Det skal lige siges at disse virtuelle ting ikke er skaffet via. snyd eller lign.

I hvert fald mange tak til dem der tog sig tid til at læse mit indlæg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47210
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51

Uh -. først og fremmest må du faktisk ikke optræde som virksomhed når du ikke er 18. Der KAN du absolut få ´problem for du kan jo ikke indgå aftaler osv

Dernæst - skat betaler man fra krone 1 -De 50.000 kr er omsætningsgrænse. Når man ved man vil omsætte for 50 000 på en hver 12 mdr periode, så skal man momsregisteres - og det kan du kun blive ved at søge dispensation fra statsamtet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html  

Din overskud skal du nu - uanset den anden fejl - for ikke også at lave skattesnyd - bare opgive i rubrik 15 (tror den hedder 21 i forskud som du også bør udfylde) lige fra kr 1 i overskud - så er du i alle fald korrekt ude skattemæssigt

vh John Hannover

Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 00:05

Altså det er jo ikke som sådan en virksomhed? Det er mere bare en hobby jeg går og laver ude for skole osv.
Hvordan opgiver jeg noget i rubik 15, eller 21? Jeg ved ikke ret meget til det med skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pepsai:

Altså det er jo ikke som sådan en virksomhed? Det er mere bare en hobby jeg går og laver ude for skole osv.
Hvordan opgiver jeg noget i rubik 15, eller 21? Jeg ved ikke ret meget til det med skat.

jo selvfølgeligt er den en virksomhed. Du må så få dine forældre eller andre til at fortælle hvordan du går ind i skat og indberetter skat - Det gør dine forældre så de kan fortælle dig det - og du kan også ringe til skat. Kan du tjene 10,000 på et par måneder, så kan du også klare den del Big Smile Det kan være dyrt ikke at få skatten korrekt - så tal med dine forældre hvis du stadigt vil sælge som du gør selv om du faktisk ikke må - hobby eller ikke

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:44

Spørgsmålet er om der er tale om virksomhed (skat) eller tale om salg af egne aktiver som er erhvervet til eget brug for spillet (skattefrit). At der er tale om virksomhed synes jeg ikke ligger lige til højrebenet.

Hvis der så er tale om virksomhed så er det en nettobeskatning, hvor trådstarter så vil kunne modregne omkostninger der er medgået til at opnå indkomsten.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

Jeg udgår fra virksomhed ud fra en indtægt på over 10.000 på kort tid - så synes jeg alt tyder på det. 

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50

Beløbet siger efter min opfattelse intet i sigselv. Hvis det så var beløbet der lægges vægt på alene så er der mange samlere som pludselig ville være skattepligtige. Nej man må gå et skridt dybere hvis man skal dømme virksomhed eller ej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55

Whiskey:

Beløbet siger efter min opfattelse intet i sigselv. Hvis det så var beløbet der lægges vægt på alene så er der mange samlere som pludselig ville være skattepligtige. Nej man må gå et skridt dybere hvis man skal dømme virksomhed eller ej.

ah - nå men skidt så - en under 18 fortæller han sælger virtuelle ting og har over 10.000 kr på kort tid og ser det vokse - En samler?  det tror jeg ikke ville holde - men alt er muligt - Hvis trådstarter ikke gør det for at tjene penge, men som effekt af at han samler virtuelle skins - så kan det være en anden sag, men jeg synes hastighed i indtjening, typen af virtuelle osv - tyder på det er med indtjening for øje og ikke bare salg af "privat indbo"

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Jeg ved ikke hvad der holder - men hvis trådstarter føger dit råd blindt og skriver beløbet på selvangivelsen kan det blive et dyrt råd. Jeg tror ikke du finder nogle skatterådgivere som vil sætte to streger under med de info som er givet.

Antager vi så at du har ret i at der er tale om virksomhed så er det væsentligt at få præciseret at der er tale om nettobeskatning og dermed at omkostninger medgået til indkomsten kan fratrækkes og det kan så inkludere omkostninger dækkende en længere periode forud.

Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 14:03

Okay, mange tak for alle jeres indlæg.

For at være på den sikre side, eller bare en bedre måde at få pengene ud på:

Kunne jeg ikke bare sælge mine virtuelle ting for Bitcoins, og så derefter sælge bitcoins for "Rigtige penge"? 

Så vidt jeg ved kan Bitcoins gevinster stikkes direkte i lommen, og skal ikke beskattes?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)