Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af Udbetalt honorar - Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-Folk

Jeg har udbetalt et honorar for en service jeg har fået udført for min virksomhed.

Jeg er godt med på at jeg skal indberette det - men hvordan gør jeg det rent praktisk? Nu leder jeg ikke efter et svar i retningen af "gå ind på skat.dk og indberet det".

Jeg leder her efter et (tæt på) step by step svar, hvor skal jeg gå hen, hvad skal jeg trykke på osv.

Jeg har googlet og googlet rundt. Det eneste jeg kan finde (inkl. amino) er kun reglerne for indberetning af honorarer. Skat's egen hjemmeside er værdiløs ud over alle grænser i dette tilfælde (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=54625&vId=0).

Som udgangspunkt ser det ud til at jeg skal gå ind på skat.dk og logge ind på erhverv - gå til eIndkomst og så gøre det derfra. Men hvad jeg så gør derfra kan jeg ikke lige gennemskue. Der står kun indberetning af A-indkomst.. Intet om b-indkomst.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Panz

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:45

Panz:
Som udgangspunkt ser det ud til at jeg skal gå ind på skat.dk og logge ind på erhverv - gå til eIndkomst og så gøre det derfra. Men hvad jeg så gør derfra kan jeg ikke lige gennemskue. Der står kun indberetning af A-indkomst.. Intet om b-indkomst.

Når du står i "EIndkomst" skal du gå ned og vælge "andre Funktioner". Så vælger du den linje, der hedder "Indberet lønoplysninger - online".

Under drop-down menuen Indkomsttype vælger du så punkt 5 - B-skat. Så kan du komme ind og indberette de relevante beløb.

Tilmeldt 4. Feb 16
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 21:41

Mange tak - men den funktion har jeg ikke.

Det ser bare sådan her ud:

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:12

Ja, så skal du lige oprettes først.

Du klikker på linjen, der hedder "Ændre tilmeldingsoplysninger" og tilmelder dig Eindkomst der.

Så mener jeg, at du får ovennævnte punkter frem.

Ellers ringer du simpelthen til SKAT og spørger dem ad.

Tilmeldt 4. Feb 16
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 22:48

Det kan jeg heller ikke :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER