Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejse til USA og ESTA - Business or Pleasure?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg skal snart rejse til USA. Jeg driver et firma, og mine produkter er til salg i hele verden, dvs incl i USA. Der står på alle hjemmesider at man bliver spurgt "Business or Pleasure" når man ankommer til USA. For at komplicere det, så har jeg læst at må man godt ta' på business rejse med ESTA, men man "må ikke arbejde"?

Jeg skal muligvis til nogle møder med nogle af mine butikker, og er i tvivl om det tæller som arbejde? Ellers ser jeg ikke nogen formål i at man kan ta' på business rejse hvis man intet må via en ESTA? Jeg skal muligvis også netværke med folk vedr et nyt firma jeg er ved og opstarte.

1. Er der nogen som forstår hvad der menes med det her, eller evt været i samme situation?

2. Hvad sker der hvis du svarer Pleasure men du tager til nogle møder?

3. Hvad sker der hvis du svarer business, bliver du så boret i 5 timer om hvor du skal hen, hvilken dato, hvor længe osv?

Håber nogen kan hjælpe!

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Træk vejret tag det roligt :-)

Hvis du måske har et par forretningsmøder så ville jeg skrive business på Estaen. Men tror nu ikke det betyder det store.
Svarer du Business får du et par spørgsmål vedrørende virksomhed etc. Intet at være bange for.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Træk vejret tag det roligt :-)

Hvis du måske har et par forretningsmøder så ville jeg skrive business på Estaen. Men tror nu ikke det betyder det store.
Svarer du Business får du et par spørgsmål vedrørende virksomhed etc. Intet at være bange for.

Hej Jesper!

Tak for dit svar. Mig bekendt, spurgte de IKKE om det på ESTA ansøgningen. Jeg har kun læst de spørg om det når man ankommer. Har ikke lyst til at komplicere det mere end højst nødvendigt, men jeg gider heller ikke lyve. De går meget op i deres regler der over.

Det er bare træls hvis man gerne vil netværke og lave ting hjemmefra - hvis det så bliver kaldt "arbejde".. Anyway, håber der er nogen som har erfaringer med det

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen grund til panik i hvert fald. Begge dele er ok i forhold til ESTA.

1.
Hvem betaler din rejse, hotel mm? Privat eller firmaet?
Så ved du også godt hvad du skal svare til spørgsmål nr. 1.

2.
Det er der nok aldrig nogen der vil opdage, men hvorfor overhovedet lyve ved ankomsten.
Man kan også bare sige begge dele.

3.
Måske et spørgsmål om du har retur-billet, hvilken branche du arbejder med, længde på ophold osv.
Det "forhør" du frygter sådan er sikkert ikke mere end 20 sekunder.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Tak for dit svar. Mig bekendt, spurgte de IKKE om det på ESTA ansøgningen.


Nej du bliver spurgt når du ankommer, det er 2-3 spørgsmål det er alt.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif:

Ingen grund til panik i hvert fald. Begge dele er ok i forhold til ESTA.

1.
Hvem betaler din rejse, hotel mm? Privat eller firmaet?
Så ved du også godt hvad du skal svare til spørgsmål nr. 1.

2.
Det er der nok aldrig nogen der vil opdage, men hvorfor overhovedet lyve ved ankomsten.
Man kan også bare sige begge dele.

3.
Måske et spørgsmål om du har retur-billet, hvilken branche du arbejder med, længde på ophold osv.
Det "forhør" du frygter sådan er sikkert ikke mere end 20 sekunder.

Tak for dit svar. Jeg betaler flybilet via firmaet, men regner med og leje et privat hus. Jeg ville blot frem til og man bliver boret på livet løs hvis man siger begge dele. F.eks. hvilken møder skal du til, dato, tid, sted, hvorfor osv osv..

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må godt tage til USA for at arbejde, hvis du f.eks. er en konsulentvirksomhed, som har en amerikansk kunde. Arbejdet kunne her bestå i, at du 

Men du må ikke gå ned på Starbucks og ansøge om et arbejde. Som de andre også skriver, så er det nogle virkelig simple spørgsmål, du får, når du lander i USA. De er vant til forretningsrejsende og turister, så det er der ingen problemer med.

Du må godt tage til forretningsmøder i USA.

Du kan læse mere om det her. Men du har intet at bekymre dig om.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Jonas Hansen:

Du må godt tage til USA for at arbejde, hvis du f.eks. er en konsulentvirksomhed, som har en amerikansk kunde. Arbejdet kunne her bestå i, at du 

Men du må ikke gå ned på Starbucks og ansøge om et arbejde. Som de andre også skriver, så er det nogle virkelig simple spørgsmål, du får, når du lander i USA. De er vant til forretningsrejsende og turister, så det er der ingen problemer med.

Du må godt tage til forretningsmøder i USA.

Du kan læse mere om det her. Men du har intet at bekymre dig om.

Hej Hans,

Tak for dit svar! Det var også det jeg regnede / håbede på. Dvs med arbejde mener de at jeg ikke må søge job i USA, det er fair nok :-) Jeg takker endnu en gang!

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Dvs med arbejde mener de at jeg ikke må søge job i USA, det er fair nok

Ja nemlig Big Smile. Det er jo i orden at have amerikanske kunder, som man tager over og mødes med. Det har de intet problem med. Det er selvfølgelig også i orden at tage til USA for at lave aftaler med leverandører osv. 

God tur til USA. Hvor er det, at du skal hen?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Jeg betaler flybilet via firmaet, men regner med og leje et privat hus.

Hvis du regner med at opholde dig her i en kortere eller længere periode, eller rejse hertil jævnligt, bør du overveje et B1 visum. Det er nemt at få og gør det lidt nemmere med hyppige eller længerevarende ophold.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)