Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online salg af PDF-filer - regler

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg har en hjemmeside, hvor der pt er en masse filer (undervisningsmateriale) til fri download. Jeg har efterhånden mange downloads på siden, og ønsker at lægge filer op, som de besøgende kun kan downloade, ved at betale et mindre beløb. 

Hele hjemmesiden er sat op vha Wordpress, og jeg har også fundet et plugin ( Easy Digital Download), som nemt kan bruges.

Jeg er helt uvidende omkring regler og udgifter i forbindelse med en "webshop", så mine spørgmsål er:

1) Er der opstartsbetaling til fx paypal eller andre betalingssystemer, eller betaler man blot til dem gennem "gebyrer" når kunden betaler? 

2) Skal man momsregistreres osv for at få lov til at sælge online? (jeg forventer pt ikke salg over de 50.000 kr) Og bør jeg registrere mig som virksomhed

3) Er der andet jeg skal tage hensyn til? 

4) Er der måske andre plugins, som er bedre?

På forhånd tak for svar

Dbh Mette

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

1) tag et kig på https://kortgebyr.dk , hvor du kan sammenligne priser på de forskellige betalingsløsninger.

2) Nej, men de fleste betalingsløsninger udstedes kun til virksomheder. Du kan starte som PMV, hvor du får et cvrnr., men ikke skal afregne moms.

https://startvaekst.virk.dk/opstart/vaelg-virksomhedsform/overblik-over-virksomhedsformer 

3) Du skal føre regnskabhttps://dinero.dk findes i en gratis version. Der ud over skal du være opmærksom på at de fleste banker tager oprettelsesgebyr for at oprette en erhvervskonto.

4) ?

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Maaange tak for dit svar. :)

Ved du, om det er nødvendigt med en erhverskonto, eller om jeg kan bruge den ekstra konto jeg har?1

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælger du at starte PMV eller en enkeltmandvirksomhed kan din privatkonto i teorien bruges, men de fleste banker kræver at du opretter en erhvervskonto.

Du kan ikke bare benytte din eksistrende konto uden bankens samtykke, da det er banken, der skal registrere kontoen som dit cvrnr's nemkonto.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Der er andre løsninger end at lave en webshop.

Har du overvejet at lave en medlemsside mod betaling? Du kan fx lave en månedlig betaling og så har medlemmerne fri adgang til alt materiale på medlemssiden. Fordelen er at du ikke skal oprette hvert dokument som et produkt. Hele din side er produktet. Derudover skaber du et fællesskab der giver basis for mere salg (hvis du fx beslutter at udgive en e-bog).

Du kan også samle alle dine pdf-dokumenter i en e-bog og sælge den via services som Gumroad eller E-junkie. På den måde slipper du for alt det tekniske, administrative og distribution. Alt kører automatisk mod et lille gebyr (2-5 %).

Dbh. Erik Back

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:
tag et kig på https://kortgebyr.dk , hvor du kan sammenligne priser på de forskellige betalingsløsninger.

Det skal dog lige siges, at du ikke her kan læse om nogle af de andre muligheder, som findes derude. En løsning som Stripe kræver f.eks. ikke en indløsningsaftale, og du kan komme i gang med det samme. Mit indtryk med NETS er, at de er langsomme, måske har det ændret sig. Bambora og ePay har jeg gode erfaringer med, det gik hurtigt at få det hele på plads her.

Med en løsning som Stripe skal du betale hver gang, du har en transaktion. Da de ikke tager noget månedligt gebyr, vil dette gebyr nok være højere end hos de selskaber, som du ser på Kortgebyr.dk. Du kan kigge på Stripe her.

PayPal gør på samme måde, hvor du betaler pr. transaktion.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans, hvis du fjerner fluebenet for dankort på kortgebyr er løsninger som Stripe også med.Smile

Hvad der er dyrt og billigt afhænger af antal transaktioner og gennemsnitsbeløbet. Alt dette kan du let beregne på kortgebyr.dk.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Hans, hvis du fjerner fluebenet for dankort på kortgebyr er løsninger som Stripe også med.Smile

Ah. Jeg beklager, at jeg var lidt for hurtig. Smile Det er faktisk en virkelig god side. Den vil jeg da linke til, når folk spørger mig om den slags.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue

Mange tak, det er godt at se, hvad der er af muligheder. Yes

Vh Mette

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)