Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg ud af hvad jeg mangler for at komme til tops

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan begynde med at tjekke din hjemmeside her: http://analyzeme.dk/

Der er et par ting at tage fat på. :) 

Desuden kan du hente Emil Sørensens gratis e-bog 3 trin til SEO og Rosenstands light version af SEOlex.

Som andre siger, er det nok ikke det nemmeste søgeord at komme på side et på, derfor kan du med fordel tænke i længere søgeordsudtryk, såkaldte medium og longtail søgeordsudtryk.

Det kan være, der er søgninger på "hvordan får jeg en nem hjemmeside", nemme hjemmesider, eller hvad ved jeg. På den måde har du større chance for at komme på side 1 på søgeordsudtryk, som færre søger på, men hvor konkurrencen til gengæld er mindre - og samtidig har du lagt dit lod i puljen til det "dyre" søgeord, populært sagt.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 09:34

Hej Thomas

Ordet hjemmesider er et meget bredt søgeord. Som Louise foreslår vil det nok være en god idé at satse på long tail keywords.

Men at rangere højt i Google kræver mere end det. Google lægger stor vægt på din sides indhold. Derfor vil det nok være en god idé at arbejde på at skabe indhold der relaterer sig til dine søgeord og sidens tema. Du kan fx bruge din blog mere aktivt og gøre den mere synlig. (content marketing)

For at finde gode søgeord må du først kigge på hvad din mission er. Hvad er det for et problem du løser? Er det et problem din målgruppe har? – hvem er din målgruppe? Hvad gør din løsning unik?

Gør det synligt for besøgende (og Google) når du har svarene og derefter bliver det nemmere at finde søgeord der giver kvalitetsbesøg.

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 09:41

Hej Thomas,

Prøv at Google Market Samurai? :) Kan måske være dét du søger?

Vh,
Meal4U.dk

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 10:58

Hej

Mange tak for alle svar.

Vi kigger meget på long tail søgeord og er gået i gang med at lave meget mere indhold til vores side, herunder bloggen. Det var her vi fandt frem til at ordet "hjemmeside" ikke så uovervindelig ud men samtidig giver meget trafik.

Det vi vil prøve at gøre fremover er at fokusere på godt indhold på vores egen side, og så se om vi kan finde en god måde at lave link building på. Denne del har vi slet ikke gjort noget i så er nok et af de steder hvor vi virkelig kan hente forbedringer.

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:00

Ja, husk, at når du har skrevet blogindlæg, skal du også hente læsere ind til dem. :)

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 13:58

Hej Louise

Tænker du her på at så skal vi dele det på facebook, nyhedsbrev osv. Eller er det noget andet du tænker på?

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 14:05

Tja, der er mange muligheder. 

Betalt trafik - annoncer på Google, LinkedIn, Facebook

Gratis trafik - Instagram, Pinterest, Facebook, LinkedIn, Amino, NemProgrammering, Kforum, kommentarer på blogindlæg - der er flere Facebookgrupper, hvor man kan dele, søg efter bloggernetværk

Nyhedsbrev og gæsteblogindlæg.

Det er bare at gå i gang, muligheder er der nok af :)

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 14:22

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Tja, der er mange muligheder. 

Betalt trafik - annoncer på Google, LinkedIn, Facebook

Gratis trafik - Instagram, Pinterest, Facebook, LinkedIn, Amino, NemProgrammering, Kforum, kommentarer på blogindlæg - der er flere Facebookgrupper, hvor man kan dele, søg efter bloggernetværk

Nyhedsbrev og gæsteblogindlæg.

Det er bare at gå i gang, muligheder er der nok af :)

I kunne også prøve med youtube. Små guides til forskellige funktioner. Jeg tænker at det kan kombineres med jeres hjemmeside og dermed styrke jeres linkbuilding, skabe mere trafik til jer og mere synlighed den vej rundt. De små klip kan I så også bruge til jeres Facebook, LinkedIn etc. :) 

Lav en marketingstrategi, som kombinere alle de medier I finder relevante, Husk at specificere jeres målgruppe, som jo er med til "vælge" de medier I skal bruge. Desto mere trafik og jo længere tid jeres besøgende er på jeres site - Desto bedre er det for jeres SEO. 

Jeg ville i forhold til jeres ambition om at komme på 1. side med "hjemmeside", overveje at bruge termer. f.eks. "nemme hjemmesider", "lav din egen hjemmeside" etc. Jeg tænker der må være meget konkurrence på ordet "hjemmeside" alene, men det er ikke umuligt. Det kræver blot en kæmpe indsats fra jeres side af.  

Så som du selv skriver: Fokuser på det gode indhold, som gør at brugervenligheden og relevans er i top :) 

Jeg håber du kan bruge dette indspark. Skulle du have spørgsmål eller andet, så er du meget velkommen til at kontakte mig :) 

/Anita 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)