Har lavet aftale med en om at overtage en del del af en webportal. Jeg har skrevet under men har aldrig fået hans version af den undskrevet kontrakt. Kan jeg annullere det, for er der en tidsfrist?
Det lyder som en farlig ting, fordi hvis du har sendt en underskævet kontrakt til ham, så er det jo lidt op til ham om han syntes det er en god kontakt eller ej om noget tid. Jeg ville ihvertfald sørge for på skrift (email) at spørge efter at få den underskævet version retur inden for 14 dage, hvorefter du vil se kontakten som annulleret hvis du ikke får den retur.
Dog ved jeg ikke om det er den juridiske korrekte fremgangs måde, men det er helt sikkert bedre at have et bevis på at du har anmodet om at få underskævet retur end ikke at gøre noget.
Som Benjamin også skriver, så er en kontrakt der kun underskrevet af den ene af parterne, et tilbud. Når begge parter har skrevet under, så er der tale om en aftale.
Jeg ville sende et brev med indleveringsattest, hvor du giver den anden part 2 uger til at enten at bekræfte kontrakten, eller meddele at han ikke vil bekræfte kontrakten.
Så er du godt stillet, hvis det skulle ende i en juridisk diskussion.
Som Benjamin også skriver, så er en kontrakt der kun underskrevet af den ene af parterne, et tilbud. Når begge parter har skrevet under, så er der tale om en aftale.
Jeg ville sende et brev med indleveringsattest, hvor du giver den anden part 2 uger til at enten at bekræfte kontrakten, eller meddele at han ikke vil bekræfte kontrakten.
Så er du godt stillet, hvis det skulle ende i en juridisk diskussion.
Jeg vi lliii indskyde, at udgangspunktet var "Har lavet aftale med en om at overtage en del af en webportal." Altså er der - alt andet lige- en aftale, uanset om den er underskrevet eller ej. Det er klart, at skriftlige aftaler er bedst og nemmest at bevise, og jeg bifalder de nævnte forslag.