Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man annullere en kontrakt som endnu ikke er returneret underskrevet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lavet aftale med en om at overtage en del del af en webportal. Jeg har skrevet under men har aldrig fået hans version af den undskrevet kontrakt. Kan jeg annullere det, for er der en tidsfrist? 

Fra Kongerslev
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Slyde ApS Skrevet kl. 07:23

Det lyder som en farlig ting, fordi hvis du har sendt en underskævet kontrakt til ham, så er det jo lidt op til ham om han syntes det er en god kontakt eller ej om noget tid. Jeg ville ihvertfald sørge for på skrift (email) at spørge efter at få den underskævet version retur inden for 14 dage, hvorefter du vil se kontakten som annulleret hvis du ikke får den retur.

Dog ved jeg ikke om det er den juridiske korrekte fremgangs måde, men det er helt sikkert bedre at have et bevis på at du har anmodet om at få underskævet retur end ikke at gøre noget.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 11:41

Som Benjamin også skriver, så er en kontrakt der kun underskrevet af den ene af parterne, et tilbud. Når begge parter har skrevet under, så er der tale om en aftale. 

Jeg ville sende et brev med indleveringsattest, hvor du giver den anden part 2 uger til at enten at bekræfte kontrakten, eller meddele at han ikke vil bekræfte kontrakten.

Så er du godt stillet, hvis det skulle ende i en juridisk diskussion.

Andelsbolig.nu

Klaus Folmann

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 9. Mar 14
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:30

Klaus Folmann:

Som Benjamin også skriver, så er en kontrakt der kun underskrevet af den ene af parterne, et tilbud. Når begge parter har skrevet under, så er der tale om en aftale. 

Jeg ville sende et brev med indleveringsattest, hvor du giver den anden part 2 uger til at enten at bekræfte kontrakten, eller meddele at han ikke vil bekræfte kontrakten.

Så er du godt stillet, hvis det skulle ende i en juridisk diskussion.

Andelsbolig.nu

Klaus Folmann

Kan man nøjes med at give en uges frist?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 16:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg giver normalt 2 uger hvis modtager er på ferie. Du kan sagtens skrive en uges frist, sæt en dato. Det viser også at du sætter trumf på.

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 9. Mar 14
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:35

Klaus Folmann:

Jeg giver normalt 2 uger hvis modtager er på ferie. Du kan sagtens skrive en uges frist, sæt en dato. Det viser også at du sætter trumf på.

Tusind tak for hjælpen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vi lliii indskyde, at udgangspunktet var "Har lavet aftale med en om at overtage en del af en webportal." Altså er der - alt andet lige- en aftale, uanset om den er underskrevet eller ej. Det er klart, at skriftlige aftaler er bedst og nemmest at bevise, og jeg bifalder de nævnte forslag.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)