Jeg står og skal have udviklet en-to webidéer, og har brug for en webudvikler eller hvad det præcis hedder. En der kan tage sig af den tekniske del af websiden og andet teknisk. Det er fordi jeg absolut ingen erfaring har med kodning og programmering, og den slags. Men jeg har jo valget mellem danske udviklere/partnere og udenlandske. Det er klart at danske sikkert er at foretrække pga fleksibilitet, sprog, forståelse osv. Men er de ikke også meget dyrere? For præcis det samme arbejde? Har spurgt om det før, og der tænkte jeg i iværksætterkontor, og på den måde finde kompente folk og danne netværk osv. Det er stadig på tegnebrættet. Men nu vil jeg gerne sætte skub i tingene, og finde ud af ca hvor meget mine idéer koster på den tekniske del, før jeg har et fungerende site og et fornuftigt produkt jeg kan sælge. Kan man få et arbejde som er ret præciseret(så godt jeg kan med krav og specifikationer), udført relativt billigt af nogle fra udlandet? Jeg tænker at det ikke fungerer særligt godt med mindre personen fysisk er i Danmark. Så hvad kan man finde af billig kvalificeret web-arbejdskraft i Danmark, hvis budgettet er lavt men ambitionerne høje Ellers kunne det være at jeg skulle bede nogle om at komme til DK og arbejde for mig. Men tænker det er nemmere at finde nogle der allerede er her. Er det ikke sådan at man har et prisniveau, hvor de mest professionelle webbureauer i toppen, og udenlandske udviklere fra et eller andet EU land i bunden? Så jeg vil både vide om i kan anbefale at hyre udenlandsk arbejdskraft til relativt simple websider, hvor meget de koster ift de danske, og hvor man finder dem. Jobbørs af en art? Freelance herinde, er vel bedst hvis man ved præcis hvad man vil have og til hvilken pris, og så forestiller jeg mig at det er bedst til småopgaver. Feks småting der skal laves og ordnes. |
Bumper lige for input.