Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk vs dansk webudvikler. Er billigt godt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal have udviklet en-to webidéer, og har brug for en webudvikler eller hvad det præcis hedder. En der kan tage sig af den tekniske del af websiden og andet teknisk. Det er fordi jeg absolut ingen erfaring har med kodning og programmering, og den slags. Men jeg har jo valget mellem danske udviklere/partnere og udenlandske. Det er klart at danske sikkert er at foretrække pga fleksibilitet, sprog, forståelse osv. 

Men er de ikke også meget dyrere? For præcis det samme arbejde? Har spurgt om det før, og der tænkte jeg i iværksætterkontor, og på den måde finde kompente folk og danne netværk osv. Det er stadig på tegnebrættet. 

Men nu vil jeg gerne sætte skub i tingene, og finde ud af ca hvor meget mine idéer koster på den tekniske del, før jeg har et fungerende site og et fornuftigt produkt jeg kan sælge. 

Kan man få et arbejde som er ret præciseret(så godt jeg kan med krav og specifikationer), udført relativt billigt af nogle fra udlandet? Jeg tænker at det ikke fungerer særligt godt med mindre personen fysisk er i Danmark. 

Så hvad kan man finde af billig kvalificeret web-arbejdskraft i Danmark, hvis budgettet er lavt men ambitionerne høje Cool

Ellers kunne det være at jeg skulle bede nogle om at komme til DK og arbejde for mig. Men tænker det er nemmere at finde nogle der allerede er her. 

Er det ikke sådan at man har et prisniveau, hvor de mest professionelle webbureauer i toppen, og udenlandske udviklere fra et eller andet EU land i bunden? 

Så jeg vil både vide om i kan anbefale at hyre udenlandsk arbejdskraft til relativt simple websider, hvor meget de koster ift de danske, og hvor man finder dem. Jobbørs af en art? 

Freelance herinde, er vel bedst hvis man ved præcis hvad man vil have og til hvilken pris, og så forestiller jeg mig at det er bedst til småopgaver. Feks småting der skal laves og ordnes. 

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bumper lige for input. 

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 13:24

Få lavet simpel sider i udlandet, hvis du ik ved noget om programmering og teknologier.

Har du stor jendskab til programmering og teknologier så kan store hjemmrsider laves billigt i udlandet.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:37

Adnan Importør:
Har du stor jendskab til programmering og teknologier så kan store hjemmrsider laves billigt i udlandet.

Det har han ikke..

Isaac:
Det er fordi jeg absolut ingen erfaring har med kodning og programmering, og den slags.

Du kan godt finde gode programmører i udlandet. Ved min lillebror fik lavet en større side i omegnen af 15k i udlandet. Det ville have været langt mere her i Danmark, simpelthen pga skatter og andre udgifter, som kræver en høj løn.

Men du kan godt finde danske programmører i udlandet. Der er blandt andet en række herinde, som driver virksomhed i for eksempel Thailand, hvor behovet for høje lønninger ikke er så stor. Så der får du samme sprog, godt nok ikke samme tidszone, og billigere pris.

Det med sprogbarriere kan godt være et problem, hvis man ikke er knivskarp i formulering, og modtageren er lige så god til at læse og forstå det der står. Så det er spørgsmålet om du har lyst til at kæmpe med potentielt gebrokken engelsk, eller bare køre skidtet på dansk.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:33

Du kan godt finde kvalificeret arbejde uden for landets grænser men det vil ofte kræve mere fra dig da du skal kunne begå dig godt på engelsk samt have en præcis opgavebeskrivelse da der er risiko for kulturelle forskelle.. Derudover kan kvaliteten af udvikling selvfølgelig svinge en del men det gælder både dk og udland

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)