Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med de 100% viralt populære videoer ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har netop læst en noget kontrovertiel (for mig ihvertfald Smile) artikel på TechCrunch. Grundlæggende handler den om, at man i 2007, snart 2008, ikke må være så naiv at tro at nyheder som ligger højt på Digg eller StumbleUpon, eller videoer som ligger på siden med de 25 mest viste videoer på dagen, er landet der af sig selv, altså at budskabet er spredt viralt. End til idag havde jeg en barnetro på, at det hele bare startede med en unik nyhed/artikel/blogpost, en fantastisk video eller noget helt 3., som så startede en steppebrand.

Det er ikke længere tilfældet, hvilket jeg syntes skaber nogle udfordringer for crowd-sourced sites som Digg, StumbleUpon, YouTube etc., som jo fremstår som sites hvor du og jeg bestemmer det populære indhold, eller ihvertfald det som skal frem på forsiden. Jeg syntes det viser et seriøst problem for Digg, StumpleUpon, Reddit og hvad de ellers hedder alle sammen.

Artiklen omkring strategierne til at komme højt på listen over viste videoer på YouTube:
http://www.techcrunch.com/2007/11/22/the-secret-strategies-behind-many-viral-videos/

Problematikken omkring Digg og StumbleUpon votes og hvordan man kan betale sig til de gode placeringer gennem købte votes igennem lyssky firmaer:
http://www.techcrunch.com/2007/12/29/subvert-and-profit-unapologetically-targets-youtube/

Godt nytår,

Martin O. Madsen
www.safetrack.dk

---
Remember, amateurs built the ark; professionals built the Titanic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er spredt viralt - det er bare kickstartet ret kraftig. Spændende læsning med en del hands-on, 5 stjerner til dig :D 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)