Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsafslutning på regnskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i tvivl om hvorvidt et evt underskud skal med over i næste års regnskab. Af samme årsag har jeg endnu ikke afsluttet regnskabsåret 2015 endnu. Til orientering bruger jeg Dinero, det gratis udgave.

Jeg har lidt underskud i år, og det opgiver jeg jo på det udvidede selvangivelse jeg skal udfylde lige om lidt. Og så bliver det afregnet med skat

Så mit spørgsmål er : Skal underskudet med over i 2016 som jo så starte i minus, eller starter man i nul det nye år? 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 05:02

Det bliver ført over automatisk når du opretter 2016. Bliver en del af egenkapital primo.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 1. Jan 16
Skrevet kl. 18:07

Det er ikke overført til 2016 endnu, men det gør det måske når jeg afslutter 2015 så ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46608
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30

unakupunktur:
Skal underskudet med over i 2016 som jo så starte i minus, eller starter man i nul det nye år?
ja kommer over - men i status jo - så du starter skam i 0 driftsmæssigt - og har jo haft "glæde" af underskuddet i 2015

Drift starter i 0 hele vejen - alt der overføres overføres i status

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 16
Skrevet kl. 18:37

Tusinde tak for info.  Man bliver altid klogere hver gang man kommer en tur herind ;-)

Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Småt & Godt I/S Skrevet kl. 20:34

Jeg håber det er ok, at komme med et tillægsspørgsmål til dette emne.
Vi står i samme situation og har et minus fra 2015 regnskab, og det er selv indført i 2015 selvangivelse, og det give som sagt skat udbetalt.

Men da underskud overføres til 2016, men drift starter i 0,- kr, hvordan er reglerne så for udbetaling af ¨lån" til firmaet.

Af vores underskud, er 9000 kr overført som lån; Er det altid muligt så længe som firma eksisterer at trække de 9000 kr tilbage til personlig konto Skattefrit?

/G

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46608
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05

ja forudsat det er korrekt oprette - som et lån i mellemregning - gerne på hver jeres konto hvis I har lånt det I/S penge begge to.

Beløbet vil jo fremgå af status. Overvej at få en bogholder til at se lidt på det regnskab så I er sikker på alt er korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)