Hej folkens. Jeg har lidt tvivl jeg håber i kan hjælpe med. Her er først lidt facts: 1) Jeg er ansat som funktionær i et fuldtidsjob i IT. 2) Jeg har et enmandsfirma som jeg benytter til engang i mellem at lave freelance-opgaver som programmering og den slags. 3) Jeg har et enmandsband hvor jeg laver elektronisk musik. Spørgsmål: Jeg vil gerne forsøge mig med at sælge min musik (enten det jeg laver af mig selv, eller skræddersyet til forskellige formål). For nyligt solgte jeg 2 stykker skræddersyet musik til en veninde så hun kunne bruge det i sine YouTube video'er. Jeg fakturerede gennem mit enmandsfirma som egentlig ikke har noget med musik at gøre. Jeg er i tvivl om jeg skal oprette mit band som firma, og hvordan jeg evt. gør bagefter. Jeg har til hensigt at sælge mine musikalske evner online og sandsynligvis på internationale hjemmesider. Hvordan gør jeg ifht. skat og moms? Er der nogle steder jeg kan læse op på den slags? På forhånd tak. |
Du må gerne benytte dit enkelmandsfirma til flere forskellige virksomheder. I forbindelse med momsregistreringen skal du bare huske, at oprette bibranchekoder, når du f.eks. når du begynder på en ny type virksomhed.
mvh.