Jeg er netop blevet tilbudt en ansættelseskontrakt, hvor jeg er lettere målløs over en formulig under arbejdstid. I det første stykke bliver jeg informeret om, at den ugentlige arbejdstid er på 37 timer, som er placeret i tidsrummer 8:00-17:00. Så vidt så godt. Herefter kommer formuleringen jeg har svært ved at se berettigelsen til. "Medarbejderen er forpligtet til – i det omfang firmaets forhold gør det påkrævet – at udføre arbejde herudover uden særskilt betaling eller afspadsering." Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Jeg kan i princippet blive sat til at arbejde 45 timer om ugen, uden at blive kompenseret for dette. Det skal også nævnes at stillingen ikke er en lederstilling og med en løn der svarer til overenskomst niveau. Stillingen er udenfor overenskomst. |
Er det dit første job? Det er nu meget normalt, at overarbejde er forventet og uden merbetaling... Hvis det ikke kan accepteres, så skal du være timelønnet, ej funktionær.
Ellers vil jeg foreslå, at du kontakter din fagforening ift. spørgsmål om ansættelseskontrakten.