Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modemesse, fysisk butik, webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er Skype-TongueOut

Jeg er ved at starte mit eget tøjmærke, hvilket er en laaaang proces. Jeg har fået produceret prototyper af tøjet og er nu igang med at få styr på fine æsker, egne labels, lækre billeder af tøjet, osv. Nu jeg snart har det fysiske materiale på plads vil jeg gerne ud at præsentere mærket. 

Mit store spørgsmål er nu om jeg skal starte med at tage på en modemesse med en stand eller om jeg skal finde fysiske butikker eller webshops, der matcher tøjet og så forsøge at sælge direkte til dem. 

Er der modemesser i Danmark, hvor det er muligt for en endnu ukendt designer at få en stand? Jeg vil især gerne høre fra personer, der selv har været på messerne, så jeg kan få en idé om, hvor meget fysisk materiale det kræver fra min side af. Om der skal være store bannere/plakater, hvor meget tøj jeg skal have med (er prototyper nok?), mv. 

Jeg har set et par tråde herinde vedr. at få sit eget tøjmærke ud i andres butikker, men jeg har kun set forslag og ingen feedback på om det lykkedes. Min tanke er at gå ned i de butikker jeg ser som et match og se om jeg kan få en aftale med dem, hvor jeg kommer og viser tøjet. På mødet vil jeg så gerne vise prototyperne, æskerne, billederne og det andet fysiske materiale for at give et helhedsindtryk. Hvis der er nogle designere eller indkøbere, der har stået i denne situation, vil jeg meget gerne høre jeres tanker omkring det. 

Jeg får kun én chance for et godt førstehåndsindtryk, så jeg vil selvfølgelig gerne være så godt forberedt som muligt. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 16:22

Hej

Imponerende at nogen tør starte nyt tøjmærke, når store dele af branchen bløder. 

Det virker ikke som du helt har en helt færdig strategi for markedsføring / kundesigment .... osv. Hvad med priser, rabatter, salg og leveringsbetingelser er det på plads?  Naturligvis skal du tage på messe da det er en oplagt mulighed for at få din kollektion vist frem til de mange opkøbere som vil være tilstede fra både ind og udland.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ravn, 

Når det er noget jeg så gerne vil, så "tør" jeg ikke at lade være Wink

Jeg vil være ked af at blande strategier ind i denne tråd, da det primært handler om det helt lavpraktiske ved en messestand og hvordan et møde sættes i stand med potentielle forhandlere. Når det så er sagt, så har jeg en forretningsplan med strategier klar, men alt det med leveringsbetingelser mv. er noget jeg må forhandle mig frem til med en køber. 

God søndag. 

Mvh Nanna

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 19:11

Blot lige for at stille min nysgerrighed, hvad er det for fine æsker du er ved at få lavet og hvad skal de bruges til?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26

Hej Fresno Bob, 

Det er de æsker jeg ønsker følger med når tøjet bliver solgt. Hvide blanke 'gaveæsker' med låg og bund i god kvalitet med logo trykt i låget og hvidt silkebånd om. 
Der er sikkert mange andre ting jeg burde fokusere mere på, men for mig er det visuelle ekstremt vigtigt :-) 

Mvh Nanna

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:46

NannaC:

Hej Fresno Bob, 

Det er de æsker jeg ønsker følger med når tøjet bliver solgt. Hvide blanke 'gaveæsker' med låg og bund i god kvalitet med logo trykt i låget og hvidt silkebånd om. 
Der er sikkert mange andre ting jeg burde fokusere mere på, men for mig er det visuelle ekstremt vigtigt :-) 

Mvh Nanna

Lyder ganske fornuftigt, hvis det er din egen butik og det er der du vil bruge æskerne.

Dog vil du kun meget kortvarigt få andre butikker med på legen, da vi ikke har tid, plads eller resourcer til at huske på, at når vi sælger dit produkt, ja så skal det så lige i en pæn kasse fra dig.

Jeg forstår godt din tankegang, dog er virkeligheden bare en anden. 

Som sådan er det der har vores interesse kun at produktet kommer i en pose fra butikken med vores logo på. Vi er egentlig lidt ligeglade med om det er produkt Hugo Boss eller Ralph Lauren.

Rigtig mange leverandører har gennem tiden brugt mængder af penge på flotte poser, pakker og andet branding materiale, og kendsgerningen er bare at, det kommer til at flyde under kasserne i butikkerne og bliver smidt ud når der en gang skal gøres rent bag kassen. Husk på at du "blot" er en af mange leverandører i multibrandede butikker.

Hvis jeg var dig ville jeg gå af en helt anden vej, hvis du ønsker at brande dig selv i forhold til salgsstederne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 12:04

Fresno Bob:
Hvis jeg var dig ville jeg gå af en helt anden vej, hvis du ønsker at brande dig selv i forhold til salgsstederne.

Spændende lad os endelig høre mere ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08

Tak for det Fresno Bob, jeg er altid glad for gode råd og erfaringer. 

Jeg tænker dog stadig at få lavet æsker til når jeg selv er ude at vise frem eller til hvis jeg sælger udenom butikken. Men det er godt at vide at jeg ikke skal satse på at den/de butikker jeg finder er interesseret i æsken. 

Hvad mener du med at du ville gå en anden vej i forhold til salgsstederne? Er det vedr. æsker eller noget helt andet? Lad mig endelig høre :-) 

Mvh Nanna

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:48

NannaC:

Tak for det Fresno Bob, jeg er altid glad for gode råd og erfaringer. 

Jeg tænker dog stadig at få lavet æsker til når jeg selv er ude at vise frem eller til hvis jeg sælger udenom butikken. Men det er godt at vide at jeg ikke skal satse på at den/de butikker jeg finder er interesseret i æsken. 

Hvad mener du med at du ville gå en anden vej i forhold til salgsstederne? Er det vedr. æsker eller noget helt andet? Lad mig endelig høre :-) 

Mvh Nanna

Gør jeg da gerne.

Det jeg alt for ofte oplever, er leverandører som har deres salgfokus rettet mod slutkunden, og ja, det er jo målet, men hvis man tror at man bare kan sælge et produkt ind i en butik og så er alt godt så tager man grundig fejl. Du kan have verdens bedste produkt til den bedste pris, men hvis den person der står i butikken ikke bryder sig om produktet, så taber du i sidste ende.
Du vil ikke få den optimale A placering. Du skal hele tiden sørge for at dit produkt er top of minde hos salgspersonalet.

Hvordan gør du så det?

Som det første skal du sørge for at personalet vil elske dit produkt. Det kan du jo gøre på mange måder.
Her er den der vinder, den der er synlig, tilgængelig og den der kan afhjælpe butikken med opgaver.
Hvad med at give personalet et af dine produkter?
Sørg for at lave en god PK aftale med butikkerne, altså en /rabat på indkøbspriserne til personalet og sørg for at de bare skal ringe til dig hvis de mangler noget til dem selv. TOP of MIND.
Hvad med at tilbyde dem blogger som gerne vil skrive om produktet i deres butik?
Hvad med at tilbyde butikken at lave en kundeaften med dem og gerne planlægge denne aften med dem?
Hvad med at tilbyde dem plads på dine sociale medier med URL adresse?
Hvad med at lave konkurrencer på deres sociale medier, hvor du sponsorerer præmier.
Hvad med at du bruger en dag i deres butik hvor du jo selv lige kan få den helt rigtig A placering og ikke mindst hjælpe dem med at trimme.
TOP of MIND hele tiden...

Og husk at følge op hurtigt og gentagende uden det bliver for meget.

Det bedste og billigste du har lige nu, er din arbejdskraft, så bare fuld skrue i butikkerne som du gerne vil ind på livet af. Når først sælgerne føler noget for dine produkter, så vinder du. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

1000 tak for alle de gode forslag du kommer med, det har helt sikkert givet mig noget at arbejde videre med og tænke over. Det er simpelthen så skønt at høre disse ting fra en, der selv har en webshop. Så endnu engang mange tak for din tid og dine gode rådYes

Mvh Nanna

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)