Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor frafald af kunder??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 23
Fra  cherries ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har kigget på hvor mange af mine kunder som har lagt en vare i deres kurv og kan se der er over 100 som ligger en vare i kurven, men kun ca 30% af kunderne ender med at købe...

Nogen som har nogen forslag til hvorfor det sker???

Tak på forhånd..

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er helt normalt, og hvis du har en kon. rate. hvor 30% af de varer der bliver lagt i kurven faktuelt bliver købt, så skal du bare være lykkelig, det tal er over gennemsnittet - dog falder mange fra i beslutningsfasen, behovsfasen kan være der, men mange "tør shopper" som udtrykker hedder, 

håber du blev klogere:)

- Casper Weinrech

Tilmeldt 1. Mar 16
Fra  cherries ApS Skrevet kl. 23:10

Wow.. så det kalder man for gode tal?? Er der ellers noget man kan gøre for at få flere til at købe??

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:21

Enig i at det er gode tal...

Jeg har før sat en rentable forretning op med en konventeringsrate på 10% med Google Adwords..

Kig meget på dine CTA's og begynd at lave splittesting på alle dine processer.

Hvis du smider er link i tråden så kan vi let bedre hjælpe dig.

Men hvis du allerede er nået til 30% så er næste skridt i at misbruge Google Adwords og FB Ads for at købe mere trafik ind.

Eller begynde på linkbuilding

Tilmeldt 1. Mar 16
Fra  cherries ApS Skrevet kl. 23:36

Jeg synes ikke adword gav så meget i forhold til fb. derfor har jeg det sidste halv år kørt kun på fb ads. 

min side hedder www.Cherries.dk kunne være fedt med nogen feedback om der er mere der skal gøre eller ændres.

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 09:40

Hej :) 

Jeg vil først og fremmest sige, at en konverteringsrate på 30% er at kalde for en succes. I forhold til dem der ligger varen i kurv. Har du prøvet at tjekke din konverteringsrate i forhold til antal besøgende på siden; Altså dem der bare lurer rundt. Tænk hvis de kunne smide varer i kurven også :) 

Jeg har kigget lidt på din side og her er et par hurtige fif: 

1. Det første der springer mig i øjnene, er dine bannerbilleder. De er fine, men forvirrer mig lidt. Der er forskellige fonte, nogle endda lidt ulæselige. Endvidere troede jeg at kunne klikke på dem - Hvilket skabte lidt "frustration", fordi jeg så ikke helt vidste hvad jeg så skulle gøre. :) 

2 Måske skal du prøve at teste med et mindre bannerbillede og så få produkterne op, så det inspirere til køb med det samme. :) 

3. Når jeg går ind på en produktkategori, så mangler jeg en CTA-knap - Den er der, men det er ikke fordi jeg tænker "okay, de vil virkelig gerne have mig til at købe det". Personligt når jeg shopper sådanne varer, så skal det bare være NEMT. Men prøv dig frem med det. :) 

4. Når jeg går i min kurv, så er "Gå til betaling" orange? - Den røde køb nu knap lige under, fjerner mit blik for betalingsknappen. Jeg ville nok lave lidt forsøg der med en anden farve :) Evt. hvis du gerne vil lave mer-salg (hvilket jeg tænker er tanken bag de underliggende produkter), så prøv at lave en "Har du husket"/"relaterede varer"- boks, der popper op, når de tilføjer en varer til kurven eller når de går til kurven :) 

5. Desuden så spurgte jeg lige min kæreste, der sidder ved siden af og laver regnskab (tænkte han havde brug for lidt krydderi), om hvad han ville søge på, hvis han skulle finde sådanne produkter. "Frækt undertøj" var svaret. Jeg ved ikke om du selv har gjort dig nogle tanker, men jeg vil anbefale dig, måske at kigge lidt på SEO i den forbindelse. 

Alting handler selvfølgelig om at prøve sig frem, men først og fremmest er det vigtigt at du har en plan! En plan for hvad du vil, hvilke mål, målgruppe, evt. Søgeord, hvilke medier du vil bruge osv. Så undgår du nemlig at spilde unødvendige annoncekroner, tid og kræfter. :) 

Sig endelig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med! - Jeg har en del ydelser, som du måske vil finde relevant og givende :) 

De bedste hilsner 

Anita 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:03

Hej MC-khaled. Når jeg selv har gjort det, er det typisk fordi der enten kommer et ekspeditionsgebyr, en fragt eller et netkortgebyr, som jeg ikke kunne se da jeg startede bestillingen, og som jeg til slut synes er for højt.

Prøv at tænke over om det kan være en af årsagerne og tænk over om du kan informere mere på din forside.

andelsbolig.nu

Klaus

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1: Du forsøger at blokere for højreklik ... det er dumt, unødvendigt og 90'er agtigt. Stop! nu!

2: Lav ordentlige billeder ... du resizer dine billeder i browseren f.eks. : http://cherries.dk/images/1%20-%20Kopi.jpg er vist på forsiden så ser den sådan her ud:

Hvis man nu resizer i photoshop ser det sådan her ud:

Derudover dur dine filnavne heller ikke, den skulle eksempelvis have hedder "cherries_logo_small.png"

3: Din url-struktur er helt i hegnet http://cherries.dk/shop/baby-doll-9c1.html

4: Dine produkttekster er ikke-eksisterende http://cherries.dk/shop/babydoll-i-mesh-327p.html

.. det er begynderfejl det her, hvis det virkelig passer at du har 30% konvertering så føl dig MEGET heldig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)