Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg regnskaber fra Uber, Aibnb, Kickstarter osv.?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er i gang med et skoleprojekt, og jeg kan simpelthen ikke finde regnskaberne fra Uber, Airbnb, Kickstarter og andre forretninger som anvender deleøkonomien/brugerens tillid til hinanden. 

Er der en af Jer, som kan fortælle mig hvor måske? 

Og har I en god hjemmeside, som beskriver de amerikanske virksomhedsformer?

Mvh. 

Mikkel

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

de er vel alle børsnoteret firmaer så de skal offentliggøre dem. Evt google navnene og med financial report efter.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

De 3 virksomheder du nævner, er ikke gået "public" (dvs. at de ikke kan handles på børsen af Gud og hvermand). Som jeg har forstået det, vil det sige, at de efter amerikansk lovgivning ikke behøver at gøre deres regnskaber offentligt tilgængelige.

Det eneste jeg f.eks. umiddelbart kunne finde for Airbnb, var en artikel på WSJ, hvor der er nogle udtalelser fra Airbnb omkring deres forventede resultater: http://www.wsj.com/articles/the-secret-math-of-airbnbs-24-billion-valuation-1434568517

Der findes også sider som denne, hvor man kan købe en rapport om et firma, men det er lidt usikkert, hvad viden man reelt får her (og $199 er nok over dit budget!): http://www.privco.com/private-company/airbnb

Måske er der nogen, der har erfaring med at købe sådan en rapport?

Spørgsmålet er også, om det harmonerer godt at specielt Airbnb og Uber skovler penge ind til direktionen og investorer (dog har de nok begge skyhøje udgifter lige nu, p.g.a. at de ekspanderer kraftigt), samtidig med at de er "hippe" frontløbere indenfor deleøkonomien? Der er nu engang altid grænser for, hvor sociale virksomheder vil være i forhold til at dele deres profit :).

Held og lykke med dit projekt!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)