Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit firma navn har samme navne som en anden i Frankrig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Monique Couture Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

kære Amino'er

for tre år siden oprettet jeg mit enkeltmandsfirma og gav den navnet "Monique Couture. Jeg er nu for alvor begyndte at sy og derfor søgte på nettet men fandt igen som havde dette navn, men her for nogle måneder siden fandt jeg en hjemmeside i Frankrig som laver brudekjoler og det virker som om de har lavede det i et stykke tiden. Kjolerne laves efter bestilling. På Facebook er der to andre der også sælger dametøj og acessories. Mit firma derimod sælger klassisk undertøj og nattøj, beachwear og nogle kjole. De er ikke syede efter bestilling.  Jeg kan ikke finde deres firma registreret i CVR.dk eller i vare og patent mærke, men jeg er bange for at det er mig som ikke har søgte ordentlig og at jeg lige pludselig kan få problemer med rettigheder osv. 

Er der noget som kan hjælpe mig med det? Skal jeg finde et andet navn? For jeg har ikke noget imod i at lave det om til Monique Danmark... Har bare vanet mig til navnet Monique Couture...

på forhånden, tak. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Hvis du har har søgt i www.dkpto.dk og ikke fundet noget, så vil det korte svar være, at du hurtigt skal få det registret, hvis du også har haft salg i Frankrig og andre EU lande, så skal det være en EU registrering. Det er muligt at dem i Frankrig vil komme med en indsigelse, men ud fra det du skriver, så står du godt.

Mvh

Tilmeldt 22. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Monique Couture Skrevet kl. 22:41

Hej Andreas,

Virkelig mange gange tak.  Firmaet er registreret i CVR register.  jeg har ikke haft sælge i Frankrig nej.  

E det nok eller skal jeg patentere det? Jeg er lige startet og har med endelig produktion da jeg læste i de tre år og brugte den som hjælp til min SU

igen mange mange tak!

Monique

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:53

Med mindre du vil til at sælge i Frankrig, så skal du ikke tænke synderligt over det... Det kan dog give nogle begrænsninger i fremtiden, såfremt modparten registrerer varemærket i hele EU... Men det kunne du alternativt også selv gøre, og dermed undgå evt fremtidige udfordringer...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)