Hej Jeg søger gode råd til at fastlægge fragtpris på salg af kunstværker. Et maleri koster fra 2.400 kr. og op efter. Det vil typisk være sådan, at når du når en vis størrelse, så bliver fragten dyr, da Post Danmark og GLS ikke kan håndtere større kunstværker. En fragtpris på omkring de kr. 400+ vil nok ikke være usædvanlig uden at have undersøgt det til bunds. Jeg har skimmet forskellige gallerier og kunstneres hjemmesider og der er forskellige modeller. Nogen tilbyder gratis fragt uanset størrelse til brofaste øer i DK, imens andre kun tager en fragtpris for større kunstværker over 80x60 cm (fragtpris ex. 500 kr.). Mine tanker var at tilbyde fragten gratis uanset størrelse på kunstværket, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres input. Hvordan ville I gøre det? Hvad virker mest optimalt på forbrugeren? Mvh. Morten |
Lige nøjagtig med dit produkt ( hvor prisen ikke umiddelbart kan sammenlignes med andres), ville jeg gøre nemt for kunden, og lægge fragtprisen ind i varen.
En del kan måske sendes på 1/4 paller, og så kan du komme meget længere ned end de priser du nævner..