Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler for polsk virksomhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et spørgsmål som SKAT ikke kan svare på (meget betrykkende)
Jeg er blevet stillet videre i systemet i det uendelige.

Jeg skal som hovedentreprenør have udført en opgave af en polsk virksomhed. Arbejdet foregår i Danmark. Så virksomheden registrerer sig i RUT registret for perioden.

Mit spørgsmål lyder så på om SKAT kan kræve nogen form for indkomst skat af de 4 mand der er udstationeret i Danmark, men som lønnes af virksomheden i Polen??

Det er åbenbart meget svært at svare på for skat. Men jeg er sikker på at de har lettere ved at give mig en bøde hvis jeg laver fejl.

Mvh.

Morten

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:49

Comonnie:

Hej Aminoer.

Jeg har et spørgsmål som SKAT ikke kan svare på (meget betrykkende)
Jeg er blevet stillet videre i systemet i det uendelige.

Jeg skal som hovedentreprenør have udført en opgave af en polsk virksomhed. Arbejdet foregår i Danmark. Så virksomheden registrerer sig i RUT registret for perioden.

Mit spørgsmål lyder så på om SKAT kan kræve nogen form for indkomst skat af de 4 mand der er udstationeret i Danmark, men som lønnes af virksomheden i Polen??

Det er åbenbart meget svært at svare på for skat. Men jeg er sikker på at de har lettere ved at give mig en bøde hvis jeg laver fejl.

Mvh.

Morten

Det er vel ikke dit, men den polske virksomheds problem!

Tilmeldt 30. Jan 16
Skrevet kl. 12:59

Det er ikke sikkert skat ser sådan på det.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:17

Comonnie:

Først og fremmest, som Fru Hartmann også påpeger, hvordan er det overhovedet din problemstilling?

Men ja selvfølgelig skal de arbejdere som udfører arbejde i Danmark for en udenlandsk virksomhed betale skat af deres indkomst. Skat har lavet en glimrende beskrivelse i denne vejledning http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=125680 

Evt. kan du jo også læse lidt på http://jobcenter.workindenmark.dk/Udlændinge-i-Danmark/Samfund/Skat

Tilmeldt 30. Jan 16
Skrevet kl. 13:30

Hej Jesper.

Du misforstår.

Jeg ansætter ikke personer. Jeg hyre et firma.
Dvs. Personerne bliver sendt til Danmark.
Modtager løn af det polske firma på deres polske konto.
Når arbejdet er udført sender det polske firma en faktura til mig.
Jeg skal bare sikre mig at jeg ikke rammes af kæde ansvar hvis firmaet fusker med noget.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:47

Comonnie:

Hej Jesper.

Du misforstår.

Jeg ansætter ikke personer. Jeg hyre et firma.
Dvs. Personerne bliver sendt til Danmark.
Modtager løn af det polske firma på deres polske konto.
Når arbejdet er udført sender det polske firma en faktura til mig.
Jeg skal bare sikre mig at jeg ikke rammes af kæde ansvar hvis firmaet fusker med noget.

Jeg svarede på dit spørgsmål, jeg forholdt mig ikke til hvad jeg troede du spurgte om :)

Men hvis dit spørgsmål går på hvorvidt du er ansvarlig for den Polske virksomheds overholdelse af danske skatteregler, så afhænger svaret af hvordan du selv iagttager reglerne og om du med dine handlinger burde kende til den polske virksomheds eventuelle manglende overholdelse af danske skatteregler. 

Du skal først og fremmest kende til og overholde reglerne om arbejdsudleje https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2068346&vId=0 endvidere den juridiske vejledning herom http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2090675 

Det er (efter min opfattelse) det vigtigste regelsæt at kende til. Øvrige regler såsom moms m.v. skal self også overholdes.

Hvis du overholder reglerne, og ikke burde kende til den polske virksomheds eventuelle manglende overholdelse af danske skatteregler, så er du ikke ansvarlig og hæfter ikke for den polske virksomheds eventuelle fusk.

I øvrigt kan jeg godt forstå du ikke fik noget svar ved Skat, deres pligt til vejledning dækker ikke et hypotetisk ansvars spørgsmål. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

Jesper_nl:
Først og fremmest, som Fru Hartmann også påpeger, hvordan er det overhovedet din problemstilling?

Det er det vel, hvis der skulle være tale om arbejdsudleje for så vil trådstarter have indeholdelsespligten.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)