Kære alle. Jeg bestilte nogle brochurer hos en trykker. Da jeg modtog folderne kunne jeg se at de ikke var i orden. Alle billederne var matte og farveløse. Jeg ringede straks til trykkeriet for at reklamere over dette. Folderne var ubrugelige. Kan han sende mig til inkasse på trods af min reklamation? Er det virkelig værd at gå hele vejen i retten med dette, og risikerer jeg at skulle betale for hele gildet, hvis jeg (mod al forventning) skulle tabe? På forhånd tak:-) Sofie |
Inkasso vil blive afvist når du har protesteret. Om du så kan tabe i retten - ja det kan du vel godt - det afhænger af om du kan bevise at du ikke har fået det som I har aftalt - og har I aftalt blank og farve og og eller kan trykker 1 sige han har leveret helt du har bestilt
Har han det, så hjælper det nok ikke, at du kan komme og vise du kan få noget bedre - så kunne man jo altid bare gå videre og se om ting kan blive bedre og bedre. Det at du bare har bestilt noget fra en anden uden videre - når trykker 1 siger han ikke kan trykteknisk ikke kan gøre det bedre, er ikke nødvendigvis en fordel,
Det hele afhænger af aftalen - om trykker 1 får ret i det han har leveret er som bestilt ud fra de forudsætninger han kan hævde han mente galt og som ikke modbevises af aftalen. Teoretisk set kan det sagtens ende med at du står med omkostninger til ham, og en retssag, men det kan vi ikke afgøre her vil jeg mene.
vh John Hannover