Det afhænger nu også af, HVOR specielt, det skal være. De fleste udbydere har en liste over tlf.-numre, du kan vælge i blandt, og her kan du som regel vælge en ny stribe eller lignende. Her er jeg f.eks. godt i gang med at købe et nyt abonnement hos TDC:
https://shop.tdc.dk/on/demandware.store/Sites-Private-Site/default/Cart-AddProduct?terminalId=&subscriptionId=SP01_756_71_MOBIL&FamilySize=1&instalmentPeriod=&instalmentRateId=&chosenAddons=&cgid=mobilesubscriptions
Jeg skal blot vælge "nyt nummer", så får jeg et par eksempler og kan vælge 'se flere numre' eller søge på "sidste 4". Her fik jeg netop efter et par forsøg 611-54321 frem, ikke værst synes jeg. Jeg kunne ovenikøbet supplere med 2966-4321 :-)
Et hint: Hvis du skal have flere numre, så i stedet for at købe dem i samme serie, f.eks. 3030-3001, 3030-3002 osv. er det nemmere at finde nyt nummer, hvis du bruger de sidste 3 eller 4 cifre, f.eks. 30601234, 54541234. F.eks. har jeg hovednummer 4354-3971, dir.mob. 5054-3971, 6063-3971 osv. Indrømmet, ikke nemme numre, men jeg skal således kun huske de 4 første for at kende nummeret. Hvis du kan finde nogle relativt nemme som de sidste fire, skulle jeg mene, at du er godt gående og klar til udvidelse, hvis du skal have flere numre.
En trøst: De fleste har jo dit nummer i deres adressebog og har måske endda fået det fra dig, hvis du har ringet. Omvendt, det er de færreste, som går og husker på telefonnumre. Hvor mange kan du f.eks. selv huske?