Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gave til kunden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har kigget lidt i de gamle tråde om bogføring af gaver, og skal lige være sikker på at jeg har opfattet svarene korrekt Smile.

1. Gaven (som er en vare fra vores varelager) kan jeg afskrive som en reklameudgift.

2. I forbindelse med indkøbet af gaven har jeg oprindelige ført på varelageret og købsmoms-kontiene.

3. I forbindelse med afskrivningen af gaven på reklameudgift-kontoen, skal jeg ikke bogføre købs- eller salgsmoms i nogen form?

Mange venlige hilsener & ønsker om et godt nytår til alle

Lonni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Hej!

Jeg vil tro, at gaven er en repræsentationsudgift, og dermed ingen momsfradrag, og kun 25% af værdien som

fradrag i den skattepligtige indkomst.

Godt nytår! 

Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 13:13

Hej Peter

Også godt nytår til dig Big Smile

Nu er jeg lidt forvirret (med hensyn til repræsentations- og reklamekontiene), hvilket er min egen skyld...... for jeg har måske ikke beskrevet "gave-problemet" helt korrekt. Der er tale om en lille gave fra vores varelager, som vi har vedlagt vores kunders bestillinger i november - december måned, og altså ikke gaver, som vi giver til f.eks. leverandører eller lignende.

I de øvrige tråde fik jeg fornemmelsen af at det var mest rigtig at kontere disse gaver, til ens kunder i forbindelse med bestillinger, som reklameudgifter.

Mange venlige nytårshilsener

Lonni

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20

Ja...hvis det er sådan, ville jeg tage det som en reklameudgift.

Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 15:37

Hej Peter

Tak, så er jeg med igen......

Dog er jeg stadig er i tvivl om 2 ting:

Skal jeg - i forbindelse med bogføringen på reklameudgiftskontoen - kontere indkøbsprisen eller salgsprisen fra shoppen for den enkelte gave?

Skal jeg - i forbindelse med bogføringen på reklameudgiftskontoen - kontere salgsmoms af indkøbs-eller salgsprisen for den enkelte gave?

Mange tak for hjælpen...... Big Smile

Mange vnelige hilsener

Lonni

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

Hej igen!

Du bogfører indkøbsprisen.....og ingen moms. Altså undertryk momsen på reklameudgiftskontoen.

Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 19:04

Hej Peter

Igen: tak for hjælpen....

Og: I do that!

Mange venlige hilsener

Lonni

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)