Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er i tvivl om opstart af spisested

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer gode mennesker

Jeg søger råd ang overtagelse af spisested.

Aner ikke hvor jeg skal starte,har i dag talt med " kom i gang lån

Spisestedet vil have ca 2mil. For overtagelsen det er med kunder m.mmen jeg vide hvad ca et spisested koster altså ca. Er klar over at finder vi ud af når jeg får regnskabet fra hans revisor, men alligevel må der være en nogenlunde pris ,det er i Nordjylland hvor der næsten ikk er noget konkurrence altså ikk i nærheden af noma eller noget i den stil  . Nærmere løjtehus på Amager hvis nogen kender den vil jeg tro.

Kan man prutte om prisen ? Et er jo hvad han mener han synes han skal ha men erden det det så det værd?

Har 1000 tanker og kan dårlig sove for det myldre rundt i mit hoved, har også tænk evt forpagtning jeg får da aldrig lov til at låne så mange penge,skal man være gældfri ,kom i gang manden gav mig lidt viden til hvad jeg skal gøre men håber alligevel en eller anden har tid til mig 

Knus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54

Først og fremmest skal du være indstillet på - at det koster at få den aftale i hus. Du kan formentlig ikke selv nok til at lave en såkaldt Due diligence - hvor spisestedets økonomi og aftale forhold gås igennem med en tættekam. Det vil givet kræve revisor hjælp, og muligvis advokathjælp.

Dernæst skal du jo vide noget om at drive restaurant - eller kan det jo gå galt - og er det svært at sove ny for tanker, så kan det blive noget med slet ikke at sove, hvis det bliver svært

og så skal du være helt forberedt på at hvis ikke du har en ganske god økonomi og en vis egen kapital, så er det næsten udelukket at få en bank med, uanset vækstkautioner og andet.

Ja man kan i høj grad "prutte" om prisen - og i visse fald, er det slet ikke så let for ejerne at sælge, så de kan måske selv være med i finansieringen ved at skyde deres penge til del af overskud

et spisested til 2 mio er en ganske stor mundfuld som kræver meget - forpagtning kan du jo klart overveje at foreslå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:53

Hej john

Tak for svar..

Det bekræftede så min "mistanke " om de2mill. Jeg ska prutte og forpagte

Hilsen