Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberet moms, køb af produkter fra udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal inberette moms, og vil gerne vide hvad jeg skal gøre.

Jeg har købt for ca. 11000 kr produkter fra østen af og vil gerne vide hvor og hvad jeg skal indberette ind til skat

Jeg har ikke haft noget salg endnu, ergo 0 i salgsmoms, men hvad gør jeg med de produkter jeg har købt fra udlandet?

Jeg er import og eksport registreret. 

mvh.

Michael

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:01

mive7:

Jeg skal inberette moms, og vil gerne vide hvad jeg skal gøre.

Jeg har købt for ca. 11000 kr produkter fra østen af og vil gerne vide hvor og hvad jeg skal indberette ind til skat. 

Jeg har ikke haft noget salg endnu, ergo 0 i salgsmoms, men hvad gør jeg med de produkter jeg har købt fra udlandet?

mvh.

Michael

Først og fremmest? er det du påtænker at sælge/levere en momspligtig vare/ydelse? Det har lidt betydning for din indberetning!

I øvrigt siden du har importregistreret dig, går jeg ud fra det er en vare vi snaker om?

Du skal indberette 25 % af varekøbet i rubrikken "moms af varekøb i udlandet (både EU og tredjelande)"

Om du skal indberette samme beløb i rubrikken "købsmoms (indgående moms)" eller ej, afhænger af om varen skal videresælges med moms eller skal bruges til at levere noget andet med moms. Hvis ja, så skal der indberettes samme beløb i købsmoms!

Husk at taste det fulde beløb i rubrik C

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Tak for hjælpen. Ja varerne skal bruges til vidersalg, hvor vi pålægger moms i den pris vi nu tager for varerne.

Jeg skal bare lige være sikker på  noget. Den faktura vi har fået har ikke moms inkluderet i prisen, gør det en forskel i forhold til det vi indberetter nu med de 25%?

Og den siger at der er en fejl :

Du har udfyldt Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3.lande). Du skal derfor også udfylde Rubrik A-varer. Er købet fra et andet EU-land, udfyldes Rubrik A-varer med købsprisen uden moms. Det gælder dog ikke, hvis den udenlandske sælger også installerer eller monterer varerne, eller hvis du har købt el eller naturgas fra en udenlandsk virksomhed. Så skal Rubrik A-varer udfyldes med et 0. Er købet fra et ikke-EU-land, skal Rubrik A-varer udfyldes med et 0. TSE2510. [TSE2510]

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:09

mive7:

Jeg skal bare lige være sikker på  noget. Den faktura vi har fået har ikke moms inkluderet i prisen, gør det en forskel i forhold til det vi indberetter nu med de 25%?

Du skal ikke tænke så meget på de forskellige elementer i fakturaen. Det er den samlede sum du har brugt på varerne du skal beregne de 25 % af, dvs. varens pris, evt. told og fragt.

Så hvis du (for eksemplets skyld) har betalt 10.000 kr. for varen, 500 for fragt, 500 for told, så er det 25 % af 11.000, 2.750 du skal indberette i ovennævnte felter.  

mive7:

Og den siger at der er en fejl :

Du har udfyldt Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3.lande). Du skal derfor også udfylde Rubrik A-varer. Er købet fra et andet EU-land, udfyldes Rubrik A-varer med købsprisen uden moms. Det gælder dog ikke, hvis den udenlandske sælger også installerer eller monterer varerne, eller hvis du har købt el eller naturgas fra en udenlandsk virksomhed. Så skal Rubrik A-varer udfyldes med et 0. Er købet fra et ikke-EU-land, skal Rubrik A-varer udfyldes med et 0. TSE2510. [TSE2510]

Det er en indbygget kontrolfunktion i tastselv, men da du har købt udenfor EU skal du skrive hele beløbet i Rubrik C, Rubrik A - Varer skal du skrive et 0.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12937
Skrevet kl. 08:49

Jesper_nl:

Så burde du jo også have fået en moms og toldopgørelse fra SKAT vedr. din import.  Det er den moms der står i opgørelsen du skal bruge i momsregnskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02

Ravn:

michael:

Så burde du jo også have fået en moms og toldopgørelse fra SKAT vedr. din import.  Det er den moms der står i opgørelsen du skal bruge i momsregnskabet.

lige korrigeret så det citat som kiksede i Ravns svar kommer fra Michael og ikke fra Jesper_nl med at være import og eksportregistreret

Og ja - 25% af samlet pris + told + fragt indberettes som importmoms under salgsmoms - og når det er til momspligtig aktivitet- så samme beløb under købsmoms

og ikke nogen ekstra rubrik for dette (eller et 0 i andre rubrikker hvis der ikke er andet moms)

Det kan drille lidt, at mange regnskabsprogrammer selv helt automatisk bogfører momsen når man bogfører på konto for varekøb uden for EU. Det kunne man så tro blev 100% korrekt, men det gør det ikke, da der bla,.a kan være forskel på alm bankkurs og toldkurs - så skal man gøre det korrekt, skal man enten undlade automatik - eller bruge automatik, og så man/skal man faktisk korrigere momsregnskabet så det kommer til at passe med netop den/de told/momsopgørelse fra skat som Ravn beskriver. Det er DEM der gælder og ikke andet faktisk - trods automatik

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)