Hej en god kammerat og jeg har leget lidt med ideen om at have en bod her til sommer. Ideen bunder egentligt ud i at vi sad på stranden og syntes der altid manglede kolde drikkevarer i nærheden. Vi tænkte nok at det var urealistisk at sælge øl osv da man vel skal have alkoholbevilling. Vi er nu gået mere over i at man kunne sælge vand og sodavand. og evt Jordbær og ærter Men hvordan er regler omkring opsætning af boder osv, er det natur styrrelsen eller havnen man måske skal kontakte. Altså hvis det på stranden fx, eller er der regler for opstilling på offentlig vej/rum? Og er reglerne anderledes i forhold til at sætte det op på privat grund? Jeg tænker at en fast bod vel ikke er tilladt, men jeg husker som barn at sælgere gik rundt med kølebokse og solgte is og vand på stranden, ( lidt lige som i de varme lande ) Så er der måske regler omkring en ikke fast liggende bod, fx have en lad cykel man kørte med eller andet Skal man desuden have fødevarercertifikat eller lign for at sælge jordbær eller drikkevarer for den sags skyld. Vi regner ikke med det skal være en stor fortjeneste mest bare for hyggens skyld i sommerferien så vi behøver vel ikke oprette firma. Undskyld hvis det er lidt kludret skrevet :) håber i forstår oplægget og der er lidt hjælp at finde. Stil endelig spørgsmål hvis i føler der er noget vi ikke lige har fået taget højde for. Mange "forårs" hilsner Anton :) |
Hvis der er nogen der har haft et lign opslag. må i også meget gerne linke mig til det :)