Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er de bedste standard webshop-løsninger

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Kan vi ikke lave en samlet tråd med oversigt over hvilke standard webshop-løsninger som er gode - og hvilke man måske skal gå uden om?

Altså alle de sider som reklamerer med nem oprettelse af webshop på ned til 10 minutter.

Nævn gerne jeres prioriteringer, som begrundelse for positiv eller negativ vurdering af siderne.

Mine prioriteter er at det er hurtigt at oprette og nemt vedligeholde, sikkert for kunderne, neutrale og pæne designs og mulighed for avancerede tilvalg.

F.eks. kunne jeg godt tænke mig en webshop-løsning som giver mulighed for et lukket salgsunivers, som kun er tilgængeligt for personer med login. Nogle der ved om det er muligt?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:43

Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal kunne oprette en webshop på 10 minutter? Er det ikke bedre at bruge tid på den så den bliver så god som mulig?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 11:19

Dit spørgmål er interessant, virkeligheden er, at der ikke er, så mange danske løsninger, hvor man kan kommme i gang på 10 minutter uden ekspert hjælp. Ikke hvis det skal være en komplet webshop. Det er bla. Også derfor, at du ser folk gå til udenlandske løsninger, som Shopify og Tictail.

Kigger vi på feks. Smartweb, Dandomain og Shoporama kræver det, hvis man altså ikke har forstand på html og ftp osv. At man skal bruge en ekspert får at tilpasse designet. Du kan sagtens på 10 minutere oprette siden, lave nogle produkter, oprette betalingsløsning mv.

Men, når det kommer til tilpassning af design, bliver det straks meget sværere, bl.a. fordi at udvalget af templates ikke er eksisterende og at det er meget svært at ændre i designet pga. en manglende funktionel template editor.

Alt dette er noget der er lagt utroligt meget fokus på i Weebio, hvor der er et stort udvalg af templates. Der er en inkludereret en fornuftig template editor, som funktions mæssigigt er mere avanceret end feks Shopifys, men dog ikke så flexibelt som Wix dog..

Du nævner en mulighed for et salgsunivers, det er også en muligehd i Weebio.

Nogle andre  af Weebios funktioner
- Avanceret ordre og fakturerings system med lagerstyring.
(Synes du Deniro mangler noget, så tag et kig på Weebio. Vi har været lettere inspireret af netop Deniro og deres brugervenlighe måde at lave ordrer. Men focuseret på avancerede behov på en let måde.)

- Gavekort og Rabatkuponer
- Let at oprette produkt varianter med lagerstyring.
- Du har fuld design frihed, og det er let at tilpasse templates(sparer udgifter til udvikler)
- Simpelt template sprog(liquid), så alle Shopify eksperter kan finde ud af Weebio.
- Weebio har relateree produkter, noget du ikke har i Shopify
- Systemet er dansk
- Der er ikke transaktions omkostnigner som hos Shopify

Weebio er super let at bruge. Derfor har vi heller ikke så mange manualer, men fokuserer på at lave små videoer efter behov.

Men som Niels Henriksen skriver, så tager det jo mere end 10 minutter, at lave en shop og uanset, hvilket system du bruger - Jo mere tid du bruger, jo bedre bliver det, men med Weebio kan du klare så meget mere selv og det ikke bare salgsgas...

Du kan læse mere om weebio her www.weebio.dk

Mvh Bryan.

Tilmeldt 15. May 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Simplestyle.dk Skrevet kl. 11:57

Hvorfor kun på 10 minutter? Hellere mere tid og bedre kvalitet :)

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 12:45

Noki Media:

Tror ikke man skal være, så fokuseret på de 10 minutter. Det handler nok mere om muligheden for, at kunne komme hurtigt i gang og lave, så meget som muligt selv?

Men jeg er helt enig i at tid og kvalitet hænger sammen. Og her må det så naturligt være sådan, at et lettilgængeligt system, vil gøre det lettere, at lave god kvalitet på kortere tid. Big Smile

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 13:42

Jeg synes personligt shopify har mange og fede muligheder, samt meget brugervenlig backend. Der er ovenikøbet mange danske freelancere der arbejder med shopify, hvis man selv skulle løbe ind i problemer.

De fleste udbydere har 14 dages prøveperiode, som man kan vælge at udnytte inden man tager det næste skridt.

Men ja der er efterhånden urimeligt mange forskellige udbydere at vælge imellem.
Held og lykke med projektet! :-)

Mvh Mark

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Tilmeldt 18. Jun 08
Skrevet kl. 14:39

Bryan Johansson:

Noki Media:

Tror ikke man skal være, så fokuseret på de 10 minutter. Det handler nok mere om muligheden for, at kunne komme hurtigt i gang og lave, så meget som muligt selv?

Men jeg er helt enig i at tid og kvalitet hænger sammen. Og her må det så naturligt være sådan, at et lettilgængeligt system, vil gøre det lettere, at lave god kvalitet på kortere tid. Big Smile

Præcis.

Min pointe er blot at man som idéudvikler kan teste et koncept af, uden at lægge en masse timer og penge i udviklingsdelen.

Så kan det være, at man tager det til et højere niveau, hvis konceptet er godt :)

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:29

Jeg kan godt lide Shopify. Det er relativt simpelt at opsætte, og jeg har da også hjulpet en del i gang med Shopify. Jeg har endda skrevet en gratis guide om, hvordan du opsætter Shopify,  som du kan læse her.

WooCommerce (WordPress) tager nok lidt længere tid at opsætte, men det er egentlig ok brugervenligt, men det hamler ikke op med Shopify, hvis du virkelig vil hurtigt i gang.

Jeg kender ikke Weebio, men jeg synes da, at du skal tjekke dem ud. Det virker også til, at du kan komme hurtigt i gang med dem.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:37

Har du erfaring med generel webudvikling i et CMS

Vi udarbejder vores kunders webløsninger i WordPress CMS, herunder også webshops med WooCommerce webshopmodul. Fordelene ved dette er at mulighederne for integrationer er rigtig mange, hvilket gør at du kan få dækket de fleste behov, afhængigt af hvor teknisk kyndig du selv er. 

Eksempelvis vil en webshop med et brugerlogin før selve adgangen ikke være en større udfordring. 

Tilmeldt 18. Jun 08
Skrevet kl. 11:18

Ikke rigtig, men den slags kan vel relativt nemt læres - kan det ikke?

Hvilket prisleje taler vi her om?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)