Til daglig er jeg studerende på HA og har erfaring fra opstart og udvikling af min egen webshop
Jeg er ny på Amino og har brug for nogle vurderinger på min virksomhedsidé
Ideen går basalt set ud på, at lave madopskrifter tæt på eller udelukkende bestående af tilbud i div. tilbudsaviser fra supermarkeder. Der skal være ugentlige madplaner, hvor hjemmesiden skal hjælpe med at finde rundt, i den meget store "tilbudsjungle" div. supermarkeder tilbyder. Det vill derfor være nemmere for mange, at handle billigt og sundt. Hjemmesiden skal udarbejder indkøbssedler via en app som er struktureret efter supermarkedernes indretning. Altså, det vil ved brug af disse opskrifter hjælpe mange i den forvirrende tilbudshelvede og gøre indkøbene hurtigere og langt nemmere.
Jeg kan egentlig godt se det for mig, at din idé kunne blive til en lille succes "besøgstal"... Men det bliver nok højst sandsynligt aldrig nogen så stor succes, at du ville kunne leve af det :) Jeg forestiller mig at det vil kræve sindsygt meget tid at vedligeholde hjemmesiden, fra uge til uge?
Jeg kunne skrive om det i flere timer... Men grundlæggende så ville min dom være: Jeg havde ikke brugt mange minutter på det! :) Det er skruen uden ende, og uden reel mulighed for at tjene lidt skillinger...
Jeg synes det er ironisk, at han ikke engang har lavet en markedsundersøgelse. Desuden er ideer værdiløse, medmindre man har et patent!
Du er ikke særlig konstruktiv! Nogle gange skal ideer bare luftes. Alt for mange sidder derhjemme og piller skidtet ud af navlen uden at komme afsted. Jeg har i tidens løb luftet mange ideer herhjemme uden tanke for, om de fandtes i forvejen. Nogle gange får man gode input, som rent faktisk kan bruges i den videre idéformulering og -modning. Dine kommentarer får ikke ligefrem tankerne til at spire....
Når det er sagt, er det nok en idé, jeg heller ikke turde kaste penge efter. Jeg ved ikke, om jeg er den gennemsnitlige forbruger, men jeg ville ikke selv gøre brug af en app, når jeg er ude at handle.
Michael
Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg