Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterundersøgelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære iværksættere,

Vi er to studerende ved Aarhus Universitet, BSS, som i øjeblikket skriver vores specialeafhandling omhandlende strategiplanlægning i iværksættervirksomheder.

I den forbindelse ønsker vi at undersøge, i hvilken udstrækning danske iværksættervirksomheder benytter sig af strategiprocesser, hvorfor vi tillader os at henvende os til jer.

Vi vil derfor blive meget taknemmelige, hvis I vil bruge 2 min. på at besvare vores spørgeskema.

https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=A5DD3N4R921N

Vi er i gang med at undersøge et felt som generelt mangler fokus og opmærksomhed rent akademisk, så det ville være super fedt hvis I har mulighed for at hjælpe med distribueringen. 

På forhånd mange tak for bidraget.

Med venlig hilsen,

Thomas Alexander Hessel & Jacob Bredvig Larsen, Cand.ling.merc., Virksomhedskommunikation - Aarhus Universitet, BSS

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:17

Done.

Jeg har en kommentar til spørgsmålet: "Har den multidigitale udvikling og de vedvarende digitale muligheder gjort det nemmere at blive iværksætter?"

Jeg ved ikke, hvad I mener med hverken 'multidigital udvikling' eller 'vedvarende digitale muligheder'. Jeg skulle nok have haft en "ved ikke".

Held og lykke med opgaven!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 19:11

Hvordan definerer i iværksættervirksomheder ?

Tilmeldt 3. Mar 16
Skrevet kl. 09:47

Ok, det er taget til eftertragtning. Tak for dit bidrag Jørgen :-)

Tilmeldt 3. Mar 16
Skrevet kl. 09:56

Hej Jacob,

Vores definition af en iværksætter samt iværksætteri generelt, er baseret på flere forskellige teorier. Men et udgangspunkt kunne være denne definition af Scott Shane (2003):

"Entrepreneurship is a self-directed activity that does not occur spontaneously from the presence of technological or industrial change. Rather, it requires the action of individuals who identify and pursue opportunities."

Altså en person der opdager og udnytter muligheder. Dermed mener vi også, at når man starter en forretning fra scratch, så udnytter man en opstået mulighed i markedet og kan kaldes for 'iværksætter'. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 10:55

Tommyhess:

Hej Jacob,

Vores definition af en iværksætter samt iværksætteri generelt, er baseret på flere forskellige teorier. Men et udgangspunkt kunne være denne definition af Scott Shane (2003):

"Entrepreneurship is a self-directed activity that does not occur spontaneously from the presence of technological or industrial change. Rather, it requires the action of individuals who identify and pursue opportunities."

Altså en person der opdager og udnytter muligheder. Dermed mener vi også, at når man starter en forretning fra scratch, så udnytter man en opstået mulighed i markedet og kan kaldes for 'iværksætter'. 

Jeg har godt nok ikke læst noget af Scott fra 2003, men tak, så mener jeg, at jeg falder ind under denne definition. Så den er lavet :-) 

Tilmeldt 3. Mar 16
Skrevet kl. 10:58

Bogen hedder "A General Theory of Entrepreneurship", tjek den ud hvis du er nysgerrig :-).

Og mange tak for dit svar!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)