Hej Min kone var en tur over Storebælt, så vi viderefakturerede udgiften til BroBizz til kunden med moms på det hele. Kunden (en statslig "virksomhed") mente ikke at der skulle moms på udlæg, så de betalte fakturaen minus momsen på udgiften til BroBizz. Så vidt jeg kan google mig til har de ret, men nu stod jeg med uorden i regnskabet og en faktura der ikke var helt betalt. :-( For at rette op på det forsøgte jeg mig først med en kreditnota, hvor jeg krediterede BroBizz med moms og i næste linie trak den fra igen uden moms. Det så meget rigtigt ud, men Dinero ville ikke være med til at godkende kreditnotaen når summen var 0. For at komme uden om det måtte jeg splitte det op, så jeg lavede en kreditnota m moms og en ny faktura u moms. Så passer regnskabet (også momsregnskabet) og kundens saldo er 0, men nu har jeg to fakturaer i oversigten, en der er overbetalt og en der ikke er betalt. Til sidst fik jeg løst det problem ved at registrere betaling af begge fakturaer (den ene med det negative beløb den stod overbetalt med) via Mellemregningskontoen. Men hvordan skulle jeg have gjort det her lettest muligt (bortset fra at lave det rigtigt fra starten)? |
forstår ikke helt hvad der gik galt
Du skulle da sagtens ha kunnet lave en kreditnota til kunden (staten) på den faktura med moms (hvis det er hvad I er enige om og det er udlæg) - og så lave en ny faktura uden moms - det kan systemet da ikke ha noget imod
Husk at der ikke er momsfradrag for udgiften i dit firma når det er en hvidpladebil, uanset der er moms på fra storebælt - så hele beløbet er uden moms som udgift
Der er aldrig momsfradrag for noget til hvidpladebil - bro - parkering osv
vh John H