Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan henvender jeg mig bedst til en distributør?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er vigtigt at nævne/ikke nævne,  når jeg henvender mig til en mulig distributør og hvad skal jeg endelig huske at spørge om? 

Ja,  Jeg er helt ny i faget,   så derfor det 'dumme" spørgsmål... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:58

Korte og upræcise henvendelser er altid spild af tid. Start derfor med at præsenterer dig selv og dit firma, og nævn derefter, hvorfor distributøren ikke kan undvære dig. Fortæl dem hvorfor, at du er vigtig for dem, samt hvad du kan gøre for distributøren. Det er altid en god måde, at sælge sig selv på så at sige...

Vær ligeledes præcis, så de ikke føler, at du spilder deres tid, de får sikkert mange henvendelser fra alle mulige.

Tilmeldt 1. Sep 14
Skrevet kl. 09:17

Tak for et brugbart og konktet svar!

Hvor stor en pct del forventer en typisk distributør at fjerne på et produkt. I dette tilfælde er der tale om håndsæbe, Der importeres til det pågældende land.

De to distributører, som jeg er igang med at kontakte, er privat personer, der har lejet sig ind i forskellige afdelinger af supermarkedet og her sælger produkter de selv står for at importere.

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 10:25

Hej Kathrine

Som der allerede er blevet nævnt, så er det en god ide at fortælle lidt om sig selv og sin virksomhed. De spørger alligevel som regel ind til din baggrund i branchen, hvis du ikke selv nævner det.

Det kan være svært at vurdere hvilke kunder og ordre en distributør finder interessante. Derfor nævner jeg ofte hvad idealstørrelsen af en ordre er for mig, og jeg spørger indtil hvad størrelse en ordre skal have for at være "sjov" for distributøren. Det kan være en halv, hel eller flere paller alt efter hvilket produkt det handler om. Sådan viser du, at du er interesseret i at en handel skal være fordelagtig for begge parter.

Håber det kunne hjælpe lidt. Held og lykke med det hele! :)

Mvh Mark

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Tilmeldt 1. Sep 14
Skrevet kl. 07:02

Tak for svar! Det er godt med konkrete råd til hvordan jeg kan formulere en mail.

Sagen er den, at jeg står helt ny i det her... Jeg ved ikke hvordan, jeg sælger mig selv bedst Og hvilken aftaler, der passer til mit lille projekt. Jeg har egentlig bare en god ide, og har fundet nogle som kan producere produktet for mig til en pris, der er under den jeg havde forventet. Hvilket jo er rigtig godt. Men, produktet er ikke produceret og jeg kan ikke rigtigt gå videre, før jeg har fundet en distributør, som investoren i mit projekt kan se fordelen ved. Her har jeg to specifikke i kikkerten, som jeg kender rimelig meget til efter at have boet her i landet og beskræftiget mig indenfor samme fag i en årrække. Men jeg er egentlig uddannet sygeplejerske og har ingen erfarring eller ekspertise indenfor handel.

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal aftale med distributøren. Skal jeg leje mig ind hos dem, og sælge mine varer igennem distributøren?  Skal jeg spørge om de vil købe en palle eller et bestemt antal?  jeg går i så fald udfra at de gerne vil se et konkret produkt først. 

Jeg kan som udgangspunkt ikke selv importere til det land, som jeg er bosat i, men vil samtidig gerne have et parti af mine varer som jeg kan sælge mm.

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 09:53

Ja du kan godt gå ud fra at distributøren vil se et produkt før de køber det. Man kan sagtens bede producenten om at sende et par vareprøver, inden man går ud og investere alt for mange penge. Og inden han går i gang med en masseproduktion, hvis det er tilfældet her.
Man har jo efterhånden ofte hørt om folk, der har bestilt for mange penge i fx Kina, som ikke fik varer i den kvalitet de blev lovet. Det kan du som sagt, helt undgå ved at få et par vareprøver hjem.

Jeg har desværre ikke selv så meget erfaring med import. Du kunne jo prøve at fortælle tingene som det er, og så håbe at få startet en god dialog med distributøren.
Ellers er jeg er sikker på at der er andre amino'er som har en masse erfaring på import delen.

Mvh Mark

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)