Hvordan opdaterer jeg ejerbogen for et ApS, når en ejer udtræder/overdrager/sælger sine andele?
Skal han/hun bare slettes fra ejerbogen, eller tilføjes en linje med info som dato, info om den der udtræder (cvr osv), anpartsbeløb og årsag til at han/hun ikke længere ejer andelene?
Overdragelsen har gamle ejer og ny så i en lille overdragelses aftale hvor pris og antal fremgår - og sælger har så enten skat af gevinst på aktieindkomst eller tab på samme - unoterede - rubrik 67 i selvangivelse og køber bruger kursen til når han skal sælge
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Bonus info: der kan oprettes en digital ejerbog på virk.dk, som selv opdaterer ejerregistret
bruger jeg også som digital ejerbog - og auto update af ejerregister - MEN rækker det at ha ejerbogen der - eller skal man ikke også stadigt have den på adressen fysisk (print evt) Er der noget om det?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Bonus info: der kan oprettes en digital ejerbog på virk.dk, som selv opdaterer ejerregistret
bruger jeg også som digital ejerbog - og auto update af ejerregister - MEN rækker det at ha ejerbogen der - eller skal man ikke også stadigt have den på adressen fysisk (print evt) Er der noget om det?
vh John Hannover
Jeg fik lige opdateret min ejerbog af Ditselskab i år og jeg spurgte om det samme, de fortalte mig at jeg bare skal kunne fremvisse den. Så om den var digital eller fysisk så var den i orden :)