Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerbog - opdatering ved udtrædelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan opdaterer jeg ejerbogen for et ApS, når en ejer udtræder/overdrager/sælger sine andele?

Skal han/hun bare slettes fra ejerbogen, eller tilføjes en linje med info som dato, info om den der udtræder (cvr osv), anpartsbeløb og årsag til at han/hun ikke længere ejer andelene?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29

sæt streg over ham - og så en ny ejer ind i stedet på samme måde antal osv - ikke årsag bare ejer beskrivelse helt som oprindeligt - stk osv

Samme så i lovpligtigt offentligt ejerregister - her med dato for udtræden af den du sletter og dato for indtræden af den nye inkl. stk osv

Til slut check vedtægter og livsvigtig ejeraftale om der skal ændres og ellers skal den nye tiltræde ejeraftale - vær aldrig uden ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Overdragelsen har gamle ejer og ny så i en lille overdragelses aftale hvor pris og antal fremgår - og sælger har så enten skat af gevinst på aktieindkomst eller tab på samme - unoterede - rubrik 67 i selvangivelse og køber bruger kursen til når han skal sælge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:29

Hej Martin.

Ejerbogen skal oplyse om hvem og hvor meget de ejer. Nærmere bestemt (citat fra virk.dk):

"Ejerregistret er en oversigt over selskabets ”betydelige ejere” og skal indeholde følgende minimumsoplysninger:

1) Ejerens eller panthaverens samlede råderet over kapitalandele eller stemmer i selskabet (kapitalandele + stemmer - angivet i intervaller)

2) Identifikation af ejeren eller panthaveren:

• navn, bopæl og CPR-nr. for danske ejere
  • navn, CVR-nummer og hjemsted for danske virksomheder
  • entydig identifikation svarende til CPR- eller CVR-nr. for udenlandske personer eller juridiske personer (fx TIN-nr.)

Hvis ingen ejer mere end 5%, skal selskabet erklære dette ved at krydse af i feltet 'Ingen ejer over 5%'."

Ovenstående er som der står "minimumsoplysninger" - jeg tror som sådan ikke der er noget galt i at skrive mere, men du skal ikke.

Du kan læse nærmere her: https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Det_Offentlige_Ejerregister

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:34

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07

Cef:
Bonus info: der kan oprettes en digital ejerbog på virk.dk, som selv opdaterer ejerregistret
bruger jeg også som digital ejerbog - og auto update af ejerregister - MEN rækker det at ha ejerbogen der - eller skal man ikke også stadigt have den på adressen fysisk (print evt) Er der noget om det?

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 19:46

Cookie - John Hannover:

Cef:
Bonus info: der kan oprettes en digital ejerbog på virk.dk, som selv opdaterer ejerregistret
bruger jeg også som digital ejerbog - og auto update af ejerregister - MEN rækker det at ha ejerbogen der - eller skal man ikke også stadigt have den på adressen fysisk (print evt) Er der noget om det?

vh John Hannover

Jeg fik lige opdateret min ejerbog af Ditselskab i år og jeg spurgte om det samme, de fortalte mig at jeg bare skal kunne fremvisse den. Så om den var digital eller fysisk så var den i orden :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55

Tobias:
den var digital eller fysisk så var den i orden
lyder fornuftigt - man kunne tilføje, at hvis alt ligger i det offentlige ejerregister så kan de jo se den selv - men lyder da i alle fald fornuftigt

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 14:07

Tak for svarene :)

Vi har fået opdateret ejerbogen, så den del skulle være på plads. Men den digitale ejerbog er ret spændende må jeg sige, så tak for tippet :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)