Hej med jer, jeg står i en vanskelig problemstilling vedr. et nyt internationalt forretnings koncept jeg er ved at researche på. Inden 'Amino Politiet' begynder at decode diverse skumle motiver ud af dette indlæg så må jeg lige sige dette drejer sig ikke om ulovlig skatteoptimering. Min situation er at jeg har en DK Holding/Drift struktur (sambeskatning+underskud i drift selskab(ønsker at udnytte dette underskud)) og jeg påtænker at koble et nyt selskab på som skal arbejde med et helt nyt forretningsområde, dette er klart simpelt. Problemet er at jeg ønsker 100% private ejerforhold for dette nye selskab og dette er ikke sådan lige at opnå. Jeg har fået en del rådgivning ang. og jeg opridser her kort de muligheder jeg er blevet tilbudt: 1: Simpel løsning:
Løsning 2 er dyr og ret kompliceret pga de regnskabsmæssige krav med revision på Cypern osv. Er der andre muligheder jeg ikke har overvejet? :) |
yiippie:Hej med jer, jeg står i en vanskelig problemstilling vedr. et nyt internationalt forretnings koncept jeg er ved at researche på.
Inden 'Amino Politiet' begynder at decode diverse skumle motiver ud af dette indlæg så må jeg lige sige dette drejer sig ikke om ulovlig skatteoptimering.
Min situation er at jeg har en DK Holding/Drift struktur (sambeskatning+underskud i drift selskab(ønsker at udnytte dette underskud)) og jeg påtænker at koble et nyt selskab på som skal arbejde med et helt nyt forretningsområde, dette er klart simpelt. Problemet er at jeg ønsker 100% private ejerforhold for dette nye selskab og dette er ikke sådan lige at opnå.
Bare lige for at forstå dit indlæg.
Du vil gerne have mulighed for at udnytte et fremført underskud i et dansk kapitalselskab, samtidig med du ikke vil have at dit navn kan kædes sammen med det nye selskab?