Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat uden kontrakt - Hvad har jeg krav på?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 2650 Hvidovre
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Mit navn er Calvin Hess-Nielsen og lige fra idag af er jeg blevet fyrret. Jeg står lidt med lort til halsen og jeg er ikke sikker på hvad jeg selv har krav til, da jeg som nævnt slet ikke har en kontrakt at falde tilbage på.

Info:

Jeg blev ansat d. 18/2/2016 og derefter har jeg skulle arbejde 28-32 timer om ugen. Jeg skulle stå i en butik som først skulle åbne fra i fredags af (26/2), men eftersom at der ikke har været det helt store flow med kunder, så vil de fyre mig med øjeblikkelig virkning. Jeg har sagt mit gamle arbejde op for at få dette, og et eller andet sted så håber jeg at jeg har krav på et eller andet.

Mvh Calvin Hess-Nielsen

Fra 2650 Hvidovre
Tilmeldt 1. Mar 16
Skrevet kl. 12:31

Please (y)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44

Med alt jeg ved, han man først krav på ansættelseskontrakt når man har været ansat en måned, og det er du jo langt fra. Du står derfor formentlig ganske uden rettigheder som situationen er. Du har jo nogen måde at bevise, at du var lovet noget med hensyn til ikke at blive opsagt

Det er helt oplagt super ringe af en arbejdsgiver, hvis denne ved, at du siger et eksisterende arbejde op, for at tage job hos den nye arbejdsgiver, og det så er så usikkert, at du ikke når at starte før du er smidt ud igen. Det er menneskeligt superringe - men det giver ikke dig rettigheder eller dit gamle jo tilbage.

Du har formentlig ikke en fagforening siden du hører herinde, men jeg tror som ikke en gang en fagforening kunne hjælpe

Man tager jo altid en vis risiko ved at skifte arbejde, for der er ofte en prøvetid og man ved jo aldrig om man passer sammen, men lige som jeg synes den ansatte har meget klare pligter til at udføre arbejdet ordentligt, så har arbejdsgiveren også moralske pligter nå denne ansætter

Jeg har undt af dig - men op på hesten og søg andet arbejdet  - evt bid pinlighed i dig, og gå tilbage til det gamle arbejde og sig du savner dem og arbejdet og meget hellere vil tilbage

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2650 Hvidovre
Tilmeldt 1. Mar 16
Skrevet kl. 12:47

Tak for svar!!

Det var desværre det jeg tænkte, men håbede på at der var noget at gøre :(

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)