Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det Offentlige Ejerregister

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Nu hvor man skal oplyse ejerskab i "Det Offentlige Ejerregister" har jeg lige et spørgsmål.

I stiftelsesdokumentet står der ikke hvem der ejer selskabet eller anparterne, der står bare under punkt 7.1 at "Selskabet afholder ikke omkostningerne ved stiftelsen af selskabet men af stifteren" som er mig.

Indbetalte kapital er på 2.000.

Kan jeg lave et ejerskab i "Det Offentlige Ejerregister" der siger mig 51% min kone 49% ?

Med venlig hilsen
Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37

Ved stiftelsen har du angivet stiftere og dermed ejere og de vil også skulle fremgå af den ejerbog du skal have på selskabets adresse. Du kan derfor ikke bare fordi du skal indberette i ejerregister ændre på det - MEN du kan jo sælge 49% til din kone hvis du vil - det er jo ret enkelt og så ændre ejerbog og så ejerregister (men om dert er en fordel er jo så et spørgsmål som kun I kan afgøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:40

Overdragelse af aktiver mellem ægtefæller er (mig bekendt) skattefri.

Der er således ingen grund til at sælge anparter/aktier til sin ægtefælle - hvilket jo også vil udløse en helt anden diskussion. Både hvad angår værdiansættelse og avancebeskatning.

Mit forslag er, at du ændrer ejerbogen, således den stemmer overens med de oplysninger, du ønsker - og således at den er i overensstemmelse med Det Offentlige Ejerregister.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)