Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden moms til kunde som har udenlandsk kunde

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Crunchy Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Dette er min første post her, så hej alle! :)

Jeg har lavet en grafisk opgave som underleverandør for et firma i Danmark. Deres kunde er fra USA. De skal derfor ikke lægge moms på deres faktura til deres kunde.

Spørgsmålet er: Skal jeg lægge moms på min? De beder om at få en faktura uden moms da deres kunde er fra udlandet.

På forhånd tak,

Jakob Wagner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis du har udført arbejdet leveret til den danske kunde skal du lægge moms på, og den har de jo så momsfradrag for. Hvor de siden leverer er dig helt uvedkommende. Kun hvis du med sikkerhed kan vise, at DU har leveret ud af landet kan det være på tale uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 16
Fra  Crunchy Skrevet kl. 11:23

Tak for svar. Det var også hvad jeg troede, men var ikke sikker.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2125
Skrevet kl. 12:32

jakobwagner:
De beder om at få en faktura uden moms da deres kunde er fra udlandet

Nu kender jeg ikke din kunde, men jeg har flere hvor levering sker i DK, men uden moms. Jeg er blevet henvist: "Rubrik C" af SKAT.

Bare et indspark.

Tilmeldt 1. Mar 16
Fra  Crunchy Skrevet kl. 12:37

OK. Så kan det måske lade sig gøre? Men skat skriver dette om rubrik C:

Du kan sælge visse ydelser momsfrit til virksomheder i andre EU-lande, som ikke skal indberettes i rubrik B-ydelser, men derimod i rubrik C. Det gælder:

• Ydelser vedrørende fast ejendom, som ligger i andre EU-lande (fx byggeydelser).
  • Personbefordring, der foregår i andre EU-lande.
  • Restaurations- og cateringydelser, som udføres i andre EU-lande.
  • Korttidsudlejning af transportmidler, som bliver stillet til rådighed for kunden i et andet EU-land.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37

Pythonrap:

jakobwagner:
De beder om at få en faktura uden moms da deres kunde er fra udlandet

Nu kender jeg ikke din kunde, men jeg har flere hvor levering sker i DK, men uden moms. Jeg er blevet henvist: "Rubrik C" af SKAT.

Bare et indspark.

Det lyder meget underligt. Du leverer hvad i Danmark som du ikke har moms på men bruger rubrik C til - det må være noget meget specielt toldtransitlager eller andet - for eller skal du da som momsregistreret levere med moms til alle i Danmark for momspligtige leverancer og arbejde (går ikke ud fra du er musiker eller tandlæge) Kan du ha misforstået skat - ellers er der noget jeg slet ikke forstår - Rubrik C er til:

• Værdien af varer, der sælges momsfrit til lande uden for EU.
  • Værdien af varer, du køber og sælger videre, mens de befinder sig uden for EU.
  • Momsfrie salg af varer og ydelser til skibe og fly.
  • Momsfrie salg af ydelser til private i andre lande.
  • Momsfri salg af ydelser til virksomheder i andre EU-lande, som ikke skal indberettes i rubrik B-ydelser. Det kan for eksempel være byggeydelser.

Hvilke af disse er det du leverer HER i landet uden moms? Bare du ikke står til problem ved en kontrol - hvis du leverer noget her i landet uden moms og ellers er momspligtig

vh John H

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 12:45

Hej John

Jeg tror ikke jeg har misforstået SKAT, da det er fremsendt på email.

Efter de første leverancer googlede jeg og fandt ud af, at kunde ikke har CVR/VAT nummer?

Derfor checkede jeg ved SKAT. Fik info om, at rubrik C var/er den rigtige. Dog var der kontrol, da det var en del negativ moms første gang.

Kunden har flere afdelinger i DK. Der er også faktureret en del til andre EU-lande med levering centralt i DK.

Jeg kan desværre ikke komme det nærmere, da der er underskrevet en aftale om tavshedspligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55

jeg kan kun sige - at hvis du leverer her i landet så skal der dansk moms på ellers er den helt gal. Du må kun levere uden hvis du har garanti for (selv sender) varen ud af landet. Andre må melde ud hvis de mener man på nogen som helst måde kan levere til dansk kunde (uanset han har en afdeling i udlandet) Det skulle max være noget toldtransit lager som gjorde man vidste varen var ude af landet.

Endnu mere dybt mystisk at du fandt ud af kunden ikke har CVR/VAT nummer i hvilket fald du jo netop 100% klart skal levere med moms, ellers er det jo momssvindel helt 

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:56

Pythonrap:

Hej John

Jeg tror ikke jeg har misforstået SKAT, da det er fremsendt på email.

Efter de første leverancer googlede jeg og fandt ud af, at kunde ikke har CVR/VAT nummer?

Derfor checkede jeg ved SKAT. Fik info om, at rubrik C var/er den rigtige. Dog var der kontrol, da det var en del negativ moms første gang.

Kunden har flere afdelinger i DK. Der er også faktureret en del til andre EU-lande med levering centralt i DK.

Jeg kan desværre ikke komme det nærmere, da der er underskrevet en aftale om tavshedspligt.

Jeg tror heller ikke du har misforstået skat, ydelser i momsmæssig henseende faktureres med udgangspunkt i modtagerens/købers hjemstedsadresse. Så på trods af danske afdelinger og egentlig levering hertil kan det momsmæssige leveringsted sagtens være udenfor DK.

Men den situation har jo bare umiddelbart ikke så meget med det trådstarter skriver om, der bruges begrundelsen at det er fordi kunden er i USA. Den går ikke for trådstarter, med mindre hans danske kunde har hjemsted udenfor DK.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 13:12

Som jeg skrev var det et indspark.

Min kunde har også adresse i DK med faktura uden moms.

Adresser i EU uden moms osv.

Det kan jo være, at kunden har adresse i DK, men er momsfri? Derfor sparkede jeg denne info ind.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)