Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CSV fil fra webbank

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om det er korrekt når jeg får at vide at Nordea ikke kan generere en CSV fil med alle posterne på vores erhvervskonto. Vi snakker om poster 3,5 år tilbage i tiden. Jeg ved at andre banker gør det uden problemer og har endda lige fået gjort det gratis hos Handelsbanken.

Vi kan kun trække tal 12 måneder tilbage selv i netbanken og banken vil kun sælge os månedlige posteringer på papir til 30,- stk. for samme pris kan vi få en .pdf fil, men jeg vil hellere have noget der kan trækkes ind i excel mv.

Min logik siger mig at når de kan lave en .pdf kan de også lave en samlet CSV fil og nu er det jo at jeg tidl. har oplevet at de ikke kunne ting, de så pludseligt godt kunne...

Så er der nogen der har prøvet at få Nordea til at sende dem en CSV fil mod betaling eller foruden (det er ikke vigtigt).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan komme tilbage til midt 2014 - men det kan jo have med antal poster at gøre måske også - via alm netbank hvor jeg jo kan exportere til excel og jo dermed lave CSV - men kender ikke til mulighed for at få CSV længere tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis banken ikke kan eller vil sende dig dine data på en csv fil så ville jeg nok finde en mere kompetent bank at lægge mine forretninger i:) Det er jo uhyrligt i disse moderne tider.

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tænker også at når de kan gå tilbage og danne en pdf fil kan de også give mig den digitalt i form af en csv fil hvilket ville være lidt sjovere for mig :-)

Jeg har ikke tænkt over at man ikke selv kunne gå mere end xxx antal poster eller xx måneder tilbage (ved ikke hvordan de sætter grænsen) og det virker også som en helt håbløs omend sikkert meget bevidst begrænsning. Det kan altså ikke være de store datamængder (rene tal) at gøre tilgængelige, de er jo et eller andet sted i systemet alligevel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forestiller mig det er meget store datamænger hvis kundene skal kunne tilgå alle posteringer 3,5 år tilbage - vildt store mængder - men i alle fald, deres IT afdeling må jo kunne svare dig hvad det er muligt mod betaling at trække ud (hvad de kan og vil) - og ellers må du jo se hvor langt tilbage du kan gå- jeg kunne som sagt lige i en test gå ca 1,5 år

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at chatte direkte med en supporter på netbank (hvis det da ikke er det, du har gjort). Måske har vedkommende en teknisk indfaldsvinkel og kan hjælpe dig.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev lige bidt af denne problemstilling. Jeg har chattet på Nordeas netbank, som sagde at det ikke kunne lade sig gøre længere en 2 år tilbage. Min flinke bankrådgiver gennem mange år har bekræftet det, skal man længere tilbage, kan man få det på papir.

Du kan så eventuelt bruge programmer til at flytte data fra pdf til excel. Det vil jeg gerne være behjælpelig med.

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig store datamængder, men der er også sket en smule på det område siden år 2000 hvor webbanken kunne ca. det samme mht. at tilgå egne tal.

Dataene er der jo i deres system ellers kunne de jo ikke danne en .pdf så det handler bare om at kunden skal kunne tilgå dem og det er der åbenbart ikke behov for eller også er det fordi der er flere penge i at sende papirprint til 30 kr.

Som sagt er jeg tidligere blevet spist af med et standardsvar hos diverse banker, hvor man så efterfølgende finder ud af at andre har fået gjort lige det man har efterlyst. Derfor jeg lige ville lufte spørgsmålet herinde, kunne jo være.

Svaret jeg fik fra Nordea var fra deres erhvervsafdeling og virker reelt nok, nu jeg ikke her eller andre steder har fundet andre der modsiger det, jeg havde selvfølgelig håbet der var en revisor der lige kunne sige at de havde fået 4 års posteringer for en kunde eller lignende :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)