Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura og erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag :)

Vi har i vores lille firma netop færdiggjort vores første opgave og skal nu opkræve betaling. Vi har endnu ikke fået en erhvervskonto på plads, så hvordan skal vi forholde os? 

- Kan vi modtage betalingen på vores private konto?

Det er første gang vi skal modtage betaling for udført arbejde, så alle gode råd er velkomne. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 14:42

Hej Dennis,

Der er højst sandsynligt folk der ved væsentligt mere end mig om dette, men da tråden langsomt drukner kan jeg lige give mit besyv. Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at pengene har været forbi privat regi før videreførsel til den kommende erhvervskonto.

Det er selvfølgelig lovpligtigt ved kapitalselskaber at have tilknyttet en erhvervskonto (nemkonto), hvorfor man ikke må bruge sin private konto i denne henseende, men så længe det ved kontoudskrift bliver noteret at pengene indgik til privatkonto og efterfølgende videreført sin retmæssige konto, så kan jeg ikke se noget problem. Datoen for fakturaens betaling skal være for det tidspunkt de er indgået i privat regi, og ikke hvornår de er videreført, da det er virksomhedens penge.

Det kan være der er en regnskabskyndig person der evt. lige kan korrekse mig.

Mvh. Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I virksomhed (og jeg tror Dennis har I/S) sker der ikke spor ved at der går penge ind på personlig konto - i et selskab er det bestemt ikke hensigtsmæssigt - da det så ligner en privat hævning/aktionærlån - i alle fald hvis ikke der kun er tale om helt få dage - men jeg ville undgå det i et selskab

I personlig virksomhed sker der intet MEN normalt vil det med at få erhvervskonto jo ikke være noget der tager anden tid end et møde i banken, med mindre man frygter et nej - og så er det jo videre til næste bank - så vil det jo ikke være et tidsproblem og man skal jo have CVR tilknyttet i alle fald -

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 13:02

Tak for svarene :)

Det er netop et I/S der er tale om. Hvor længe kan pengene stå på en privat konto og hvordan skal vi forholde os ift. Skat? der er tale om et mindre beløb på 1.400 kr. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05

Der sker ikke noget ved de står privat - men hvorfor gør de det kunne man spørge - Få dog tilknyttet CVR til bankkonto som er lovkrav - ellers kan I heller ikke få moms retur

Skat skal I forholde jer til ved at lave regnskab korrekt og angive selvangivelse - og det har ikke med hvor penge står at gøre som sådan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 14:06

Det skyldes blot at vi som nævnt, har afsluttet en sag og forløbet med oprettelse af erhvervskonto har trukket lidt ud. Så vi er ved at få en erhvervskonto, men skulle blot finde en midlertidig løsning :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 11:43

Det første du skal gøre er at få oprettet et cvr-nummer, det skal du bruge til en erhvervskonto. Brug cvr.dk.

Når du har cvr-nummer, kontakter du dit pengeinstitut for at oprette en erhvervskonto. Har dit pengeinstitut ikke erhvorvskonto som produkt, må du skifte til et andet pengeinstitut. Pengeinstitutterne kræver normalt at du både er privarkunde og erhvervskunde i samme pengeinstitut.

Det er bedst for jer at I får en erhvervskonto, ellers kan der let komme uorden i regnskabet.

Klaus Folmann

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)