God eftermiddag :) Vi har i vores lille firma netop færdiggjort vores første opgave og skal nu opkræve betaling. Vi har endnu ikke fået en erhvervskonto på plads, så hvordan skal vi forholde os? - Kan vi modtage betalingen på vores private konto? Det er første gang vi skal modtage betaling for udført arbejde, så alle gode råd er velkomne. |
Hej Dennis,
Der er højst sandsynligt folk der ved væsentligt mere end mig om dette, men da tråden langsomt drukner kan jeg lige give mit besyv. Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at pengene har været forbi privat regi før videreførsel til den kommende erhvervskonto.
Det er selvfølgelig lovpligtigt ved kapitalselskaber at have tilknyttet en erhvervskonto (nemkonto), hvorfor man ikke må bruge sin private konto i denne henseende, men så længe det ved kontoudskrift bliver noteret at pengene indgik til privatkonto og efterfølgende videreført sin retmæssige konto, så kan jeg ikke se noget problem. Datoen for fakturaens betaling skal være for det tidspunkt de er indgået i privat regi, og ikke hvornår de er videreført, da det er virksomhedens penge.
Det kan være der er en regnskabskyndig person der evt. lige kan korrekse mig.
Mvh. Mathias