Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: hvad findes der af "genkendelses teknologier" ??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til, hvad der findes derude af genkendelses teknologier?

Jeg søger noget, som kan genkende et specielt objekt/form og udløse en reaktion, når objektet/formen bliver spottet. Nogen der har viden om, hvad der findes af sensorer, kameraløsninger eller hvad der ellers måtte findes, som kan det?

Som man nok kan læse af indlægget, så er tekniske viden ikke en af mine spids kompetencer, hvorfor der vil blive sat stor pris på hjælp til viden om dette.

På forhånd tak!

Maria 

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Valgene afhænger en del af hvad der skal ske i den konkrete situation...

Fx kan man sætte stregkoder på 'objekterne' og lade et kamera analysere billederne og finde objekterne i billedet.

Man kan også analysere billedet efter 'forme' og finde objekterne på den måde.

Man kan også lade objekterne selv fortælle hvor de er (GPS eller lignende) uden at anvende kamera.

Du er velkommen til at skrive en besked til mig hvis du vil beskrive tingene mere konkret.

mvh Erwin

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes masser af teknologi der kan det du søger.

Bl.a. indenfor robottek.

Mere specifikt, er der indenfor pakkemaskiner i gartneribranchen, kamera og sensorteknik der sorterer blomster alt efter hvilken udvikling de har hvor mange udsprugne blomster der er, hvor mange knopper der er, ensartethed/symetri osv. og fordeler planterne ud på de destinationer hvor de hører til, F.eks. til pakkebord for A kvalitet, Bord for B kvalitet, Bord for Anden kvalitet, Bord for planter der ikke er færdige til salg endnu.

Indenfor robotteknik er der løsninger der kan sorterer efter farve, form, vægt eller andre kendetegn både i kombination og som enkelt sortering.

Det er kun et spørgsmål om hvilken størrelse din pengepung har.

Et sted at starte kunne være Universalrobots i Odense

Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres hjælp. Jeg hører harddisken og følger op på jeres gode råd. 

Maria

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt du det du skulle bruge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)