Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af import - mangler stadig papirer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har købt noget lysudstyr i Kina tilbage i august måned, som jeg først i sidste uge fik papirerne fra FedEx på.

Den lange historie kort er at udstyret i første omgang blev registreret til min daglige arbejdsplads hvor det blev leveret. Det er nu korrigeret og jeg har fået faktura fra FedEx på tolden samt deres gebyr.

Selve momsen har jeg ikke fået noget info på, den formoder jeg kommer fra Skat men næppe i tide. ( Jeg er importregistreret )

Sagen er jo at jeg gerne vil have styr på det hele, så jeg kan afregne moms for 2. halvår 2015 og måske endda få lavet regnskabet. Kan jeg bogføre dette korrekt uden yderligere oplysninger/papirer? Eller måske det er bedre at lade være og så korrigere det senere ( momsafregning er jo i morgen for mit vedkommende )

Jeg kender :

- Prisen på det jeg har købt ( DKK 5484,36 ( $793 ) )
- Momsbeløbet ( i udregningen til min arbejdsplads hed det DKK 1391,70 )  
- Toldbeløbet ( DKK 141,70 )
- Gebyr til fedex ( DKK 145 + moms )

Det er første gang jeg får noget fra Kina der skal bogføres så bær over med mig hvis jeg er lidt grøn :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

tidligere ville jeg har sagt ja - bogfør på konto for import fra uden for EU men

for det første ved jeg nu, at skat til anden bruger har skrevet, at de IKKE accepterer regnskab hvor der er bogført med automatik i importmoms, men kræver at man skal bruge det beløb der kommer fra told som importmoms (og det vil ofte være andet beløb end automatik da de måske har anden fragtbeløb eller told end det man selv tror (underligt nok) og i alle fald anvender en anden valutakurs til momsen (´toldkurs contra alm daglig kurs)
Skat har i alle fald skrevet til en bruger jeg kender, at de IKKE accepterer den automatik - dog skrevet at de ikke gør indsigelse mod regnskabet, men at de ikke FREMADRETTET accepterer den automatik

For det andet er det jo afgørende i alle fald, at regningen er udstedt til dig og told og moms lige så, så der ikke af nogen papirer fremgår noget med et andet firmas CVR - men det er måske bragt på plads

Du må derfor enten rykke told for importspec - eller chance og bruge automatik eller egen beregning ud fra dine tal, men du vil garanteret se, at det ikke giver helt samme tal som det der kommer fra told i deres specifikation

Ravn herinde fra har tidl. faktisk været opmærksom på, at det var told tal der skulle bruges og ikke en egen beregning - uanset der jo ikke er en krone op og ned i forhold til det man skal betale (eller rent faktisk ikke betale da det jo er på begge sider af salgs og købsmoms normalt)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:56

Tak for svaret John.

Ja jeg fik en rettet faktura fra kineserne, som jeg videregav til FedEx, og min arbejdsplads har fået en skrivelse fra Skat med info om at det de har betalt bliver krediteret.

Jeg tager fat på Skat i morgen og krydser fingre for at der er en der kan afslutte sagen med lidt tempo. Formoder om ikke andet at de kan sige mig at det momsbeløb min arbejdsplads fik - er det samme som jeg får, og at jeg så kan lukke den der :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26

Ja beløbet burde jo være helt samme 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)