Jeg ville lige høre, hvad folks meninger er, om priser på sit website? Jeg driver et bureau som laver film til virksomheder og brands, og typisk aftaler jeg faste priser med kunderne. Jeg har overvejet at nævne priser på hjemmesiden, men er ikke sikker på, om det er uprofessionelt eller på anden måde en dum idé.
Min erfaring er at dem som har priser på deres services, ofte er "billigere" men knap så dygtige. Der er ikke to opgaver der er ens derfor syntes jeg i stedet du kan give et uforpligtende tilbud således du kan målrette din opgave og pris til kunden. Alternativt kan du måske fungere med en fast timepris.
Jeg har netop samme tanke, og det er også sådan jeg gør. Jeg ser bare mange have faste priser på deres hjemmesider, og som du selv siger, er opgaver sjældent ens.
Det går jo an å lage eksempler på hvilken pris man kan forvente på ulike produksjoner.
For meg selv så skal det ganske mye til før jeg tar kontakt med noen, der jeg ikke har noen idé om hva prisen er. Da vil jeg heller bare anta at det er for dyrt og kun for "ordentlige" bedrifter.
MPR Gruppen - Norsk kompetansehus innen regnskapsføring og revisjon
Det også fint nok hvis man sælger fysiske varer, men når det er skræddersyede løsninger er der jo ikke to opgaver der er ens, derfor er det vanskelige med en fast pris, desuden er det uprofessionelt i mine øjne.
Jeg vil mene, det kommer an på, hvem man vil henvende sig til. Henvender man sig til kunder med få penge, er det fint at markedsføre sig på sin konkurrencedygtige pris. Henvender man sig til kunder, for hvem pris betyder mindre, kan man måske stadig godt have prisen stående (tag ikke fejl, prisen betyder altid noget, også for kunder, der har råd) - men så skal den måske ikke fylde hele forsiden. Man skal lægge mere vægt på noget andet. :)
Selvom prisen på to løsninger måske ikke er ens, kan det være fint nok at have et par priseksempler. Mange tør ikke spørge til pris, fordi de synes, det er pinligt, hvis det så er for dyrt for dem.
Enig. Jeg kører jo selv efter princippet om, at gode referencer er gyldne. Spørgsmålet er, om manglen på priser på sitet, kan sætte kunderne i tvivl om, om det bliver uforbeholdent dyrt. Her tilbyder jeg så gratis og uforpligtende møder med potentielle kunder, så man kan få en dialog igang uden at kunden "mister" noget.
Hvis du giver gratis møder, risikerer du at bruge en hel del tid uden at tjene noget. Måske tager folk alle dine gode råd til sig og går så til en billigere konkurrent. Forlang i det mindste tilmelding til nyhedsbrevet for et møde. :)
Hvis du giver gratis møder, risikerer du at bruge en hel del tid uden at tjene noget. Måske tager folk alle dine gode råd til sig og går så til en billigere konkurrent. Forlang i det mindste tilmelding til nyhedsbrevet for et møde. :)
Ikke en dårlig idé. Jeg er så forholdsvist nystartet, så for mig handler det om at komme ud over stepperne, og få nogle fede opgaver i hus. Gratis eller ej. Men fremover har du helt ret.
OK, men hvis du er klar til at arbejde gratis for at markedsføre dig, var det måske en idé selv at henvende sig til store brands og tilbyde dem det mod reference. Det giver dig vel langt mere troværdighed end at arbejde for en ny iværksætter og så alligevel få alt for lidt for arbejdet. Sommetider er helt gratis faktisk bedre end meget billigt for "sælger. "