Har i en del tid fulgt debatter herinde og lært en del tips og tricks.
Jeg står i den situation, at jeg med et stramt budget har opstartet en online shop baseret på salg af brugt vintage tøj. Jeg har solgt 4 stk tøj indtil videre, dog ikke igennem min webshop, men til venner.
Jeg har opbygget 140 likes på min facebookside, samt opbygget en del følgere på instagram. Har haft ideer med f.eks. at lave t-shirts med webshoppens logo, som folk kan købe. Dette i håbet om, at det ville fungere som en smart reklame, idet at den når ud til mange seere. Derudover havde jeg også forestillet mig at købe en bunke sickers med hjemmesidens logo og klistre rundt omkring, samt sende med til kunden i pakken.
Jeg skriver dette oplæg i håbet om, at i har nogen flere ideer til hvordan jeg bedre når ud til kunder og får dem til at købe noget på min hjemmeside, som jeg måske ikke selv har påtænkt.
Hjemmesiden kan findes på www.street-supply.com og til jer aminoer udlodder jeg en 25% rabatkupon, som hedder "amino", hvis der evt skulle være noget tøj der falder for jeres interesse.
Når du har mere tid end penge, ville jeg også vælge at bruge rigtig meget tid her. Der sker også virkelig spændende ting med Youtube, og det giver gode muligheder for at vise folk, hvorfor de skal vælge din shop. YouTube er nok mere oplagt, hvis det var dit eget tøj. Dog kan du begynde at give tøjråd, hvor du så bruger noget af det tøj, som du sælger. Nu sælger du til hele Europa, så det ville da være en sjov vej at gå. Men det kræver hårdt arbejde, og at du hele tiden gider poste indhold.
Men lov mig at du laver en plan over det! En plan hvor der står, hvad du skal gøre og hvorfor du gør det. Så spilder du ikke dine ressourcer på Facebook, hvis din plan siger at du får mere ud af at bruge Instagram.
Din plan skal være tydelig i start og slut. Så kan du senere finde ud af hvad der virker, til at få dig til dit mål. Men find ud af hvad dit mål er, hvorfor gør du det her, hvad vil du have ud af det? Og så kan du bruge alle de fine værktøjer (Facebook, Insta osv.) til at nå det mål. Facebook er ikke en plan eller strategi, det er et værktøj :-)
Hvis jeg havde en ny eshop og en begrænset budget, vil jeg helt klart gå i gang med Facebook Ads, det er billigt (du kan få 1000 visninger for 1 dollar) eller lave din egne målrettede kampanger, det betyder jo ikke noget at bruge 100 kr om dagen på annoncer hvis du til gengæld tjener det dobbelte. Derudover kan du måle effekten af dine annoncer stortset med det samme og du vil få en masse nye likes til din shop`s facebookside. Du kan målrette din annoncer helt ned i detaljer så dem der klikker på dem er din målgruppe.
Prøv at gå ind på youtube og søg på How to make facebook ads og se et par tutorials.
I forhold til din side, savner jeg produkter på forsiden og bedre produktbilleder. Den slags skal bare sidde i skabet.
Herefter er markedsføring din bedste ven. Brug Facebook især, hvor du kan ramme ufattelig mange mennesker, hvis du segmenterer din målgruppe korrekt. Det er bare at klø på.
- Som det allerførste kan du have billeder af produkter og MENNESKER på din forside.
- Designet - på min bærbare er det store billeder ikke i centrum, det synes jeg er uheldigt.
- Billeder - hvorfor har du skåret hovedet af staklerne? ;)
- Tekst - der er næsten ingen tekst? Der skal gerne være både unikke produkttekster og kategoritekster. Hvis du ikke har mod på at skrive produkttekster, fordi det er vintage og kun et stk. af hver, så giv den gas med kategoritekster og gæsteblogging.
- Dit nyhedsbrev - hvorfor skal jeg tilmelde mig? Giv mig en god grund - og på dansk!