Da vi skal til at vælge et navn til vores virksomhed, vil vi lige sikre os at vi ikke kommer ud i nogle rettigheds mæssige problemer i forhold til navnet.
Vi vil gerne kalde vores virksomhed for "Evolve Copenhagen" vores dilemma ligger i at der er en amerikansk virksomhed som hedder "Evolve fit wear" og da vi skal sælge det samme produkt (fitness tøj) er vi bange for at vi kan løbe ind i nogle problemer.
Så lidt ord på hvad der muligvis kan komme af udfordinger ville være dejligt.
Jeg kan godt forestille mig, der kan være et problem der, men bortset fra det synes jeg ikke, det virker som en rigtig god idé at vælge et navn, der ligger så tæt op ad konkurrentens. Hvis I har en større konkurrent, ville jeg nok lægge endnu større vægt på at vælge et navn, der skiller sig ud fra denne.
Jeg kan godt forestille mig, der kan være et problem der, men bortset fra det synes jeg ikke, det virker som en rigtig god idé at vælge et navn, der ligger så tæt op ad konkurrentens. Hvis I har en større konkurrent, ville jeg nok lægge endnu større vægt på at vælge et navn, der skiller sig ud fra denne.
Tak for dit svar, men findes der nogen konkret lovgivning, som vil kunne tvinge os til at ændre navn hvis den anden virksomhed vælger at gøre noget ud af det?.
Her i første omgang ser vi ikke virksomheden som en konkurrent, da vi pt. henvender os til det skandinaviske marked, men jeg kan godt forstå dit synspunkt.
Ja, der findes lovgivning, som siger, at navne ikke må ligge for tæt op ad hinanden, men det bliver jo et vurderingsspørgsmål. Nej - men jeg tænker også på Google. Hvis en kunde har hørt om jeres virksomhed og søger online efter navnet ... eller bare skriver et af ordene i navnet, fordi han ikke husker det hele - kunne der være en risiko for, at en meget større konkurrent, der måske har flere seo-muskler at spille med, løb med ordren. :)