Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer, og 2 virksomheder i en.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Går med planen om at starte en virksomhed som skal leve af at sælge importerede vare, men har et par spørgsmål som jeg ikke syntes jeg har kunne finde et tydeligt svar på.

Lad os sige jeg har en enkeltmandsvirksomhed som hedder DK import, med dertilhørende hjemmeside med navnet dkimport.dk. Kan jeg så godt have en webshop, som er direkte i forbindelse med virksomheden, men dog med et andet navn? Hvor jeg så kalder webshoppen salgafting.dk?
Udfra de oplysninger jeg har kunne finde rundt omkring er det lovligt, sålænge man gør opmærksom på at webshoppen "ejes" af dkimport.dk og er en del af den virksomhed, og der på fakturaen tydeligt klargøres af det er dkimport.dk du handler med.
Ville selvfølgelig have CVR nr på siden, og oplyse af webshoppen er en del af dkimport.dk.

Kan jeg godt gøre det på den måde?
Man kan sige at webshoppen salgafting.dk ville være DKImport's egen butik, hvor formålet er at sælge de importerede varer selv, hvor DKImport.dk så vil være der hvor andre virksomheder kan henvende sig for at købe et større parti af en vare, en slags leverandør.

Mht import af vare, er jeg helt med på at man skal være moms samt import registreret. Men hvordan fungerer det i tilfælde af at jeg importerer lad os sige 100 par billige solbriller fra f.eks Aliexpress.com eller Alibaba.com. Der vil jeg jo så komme over den grænse der hedder 75-85 kr for at det skal være momsfrit, vil det være så stadig være muligt at sælge produkterne til en anden virksomhed uden moms? Og er det andet jeg skal være særligt opmærksom på i tilfælde af jeg importerer derfra?

Og et sidste men vigtigt spørgsmål, hvordan ville det påvirke ens skatteprocent, og evt fradrag når jeg har et fuldstidsjob ved siden?

Håber jeg fik formuleret det ordentligt, og der er nogle af jer der kan give mig svar på mine spørgsmål.

På forhånd tak, mvh Nickolai.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18

Så længe du har CVR på og DKimport må du godt også bruge andet kalde navn - bare kunder ved det er del af dkimport og ser CVR

Du vil skulle føre regnskab og resultatet vil påvirke din skat helt som al anden personlig indkomst. Da du jo bruger dit fradrag allerede på jobbet - så vil det var ca 42-43% ialt am bidrag og skat du skal af med op til samlet topskat (ca 500.000) inkl jobbet og 56% derover

Meget mere om beskatning i personlig virksomhed, regler, skat, moms og og og i min e bog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Mente også det var sådan mht at sålænge man oplyste CVR og sådan så var den god nok, men godt lige at få det helt på plads.

I forbindelse med regnskab og lign havde jeg også regnet med det ville påvirke da det jo er enkeltmands. Men måske jeg lige skal have læst det helt igennem en gang eller to, og have 100% styr på det. Ender nok med at købe din e bog.

Tak for svar, det hjalp en hel del.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)