Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil begynde lidt mere seriøst mht. e-handel, men har bare et par problemer.

1. Jeg mangler en leverendør, og vil gerne have at det er dem som sender produktet direkte til kunden, da jeg ikke har plads til noget lager. Hvordan finder jeg frem til disse leverendører som yder denne service?

2. Hvis man kommer ind i Dropshipping, hvad så hvis produkterne bliver sendt retur pga. fejlkøb eller reparation? Kommer det så til mig, eller direkte til producenten igen?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:06

1. Se http://www.dropshippingforum.co.uk/phpBB3/index.php 

2. Evt. returneringer pga. fortrydelse/reparation ryger til dig. Tænk dig om, hvis det var dig selv, som købte noget dropshipped via www.abcdef.dk, hvor ville du så returnere det til? Det firma, som du købte varen hos, selvfølgelig, ikke til en (under)leverandør.

/Ole 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:08

desider:

1. Se http://www.dropshippingforum.co.uk/phpBB3/index.php 

2. Evt. returneringer pga. fortrydelse/reparation ryger til dig. Tænk dig om, hvis det var dig selv, som købte noget dropshipped via www.abcdef.dk, hvor ville du så returnere det til? Det firma, som du købte varen hos, selvfølgelig, ikke til en (under)leverandør.

/Ole 

Slf. Kunne jeg have sagt mig selv hehe. Men hvad gør man så ved evt. rep, af produktet? Finder man et autoriseret værksted eller...?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 14:31

hvis du får en defekt/retur vare ilbage fra en kunde, så er varen jo altid dækket af 2 års reklamationsret fra fabrikken,... derfor sender du (for egen regning) varen tilbage fra den producent du har fået varen fra, og så står du for reperation eller ombytning!....

Jeg han se at dette indlæg er ved at være nogle mdr gammelt... hvor langt er du kommer? jeg er selv igang med at opstarte virksomhed via dropshipping, og vi kunne da evt dele nogle erfaringer hvis du er interesseret?

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:18

Thomas Holst Frederiksen:
så er varen jo altid dækket af 2 års reklamationsret fra fabrikken,

Dette gælder kun forbrugerkøb og da en dropshipping vare jo er købt til videresalg, så er der tale om et erhvervskøb. Så som udgangspunkt ingen reklamationsret.

Venlig hilsen
Ole

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:37

Hej Ole...

der er åbenbart noget der er gået min næse forbi :) Så må det være fordi vi har lavet en god aftale med vores leverendør ;)

Mvh

Thomas:)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 01:30

Som Ole siger så har man ingen reklamtionsret b2b derfor er det dig selv der hanger på en evt defekt vare.

De fleste producenter tilbyder dog 2 års reklamation så de bytter/rep varen for butikken men som sagt er der ikke noget krav om det da det er b2b

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 07:49

jacobfrom:
De fleste producenter tilbyder dog 2 års reklamation så de bytter/rep varen for butikken

Jeg ville aldrig forhandle varer fra leverandører som ikke tilbyder at afhjælpe reklamationer. Det synes jeg er dårlig service.

I vores virke som importør, er det noget helt andet, men det er priserne jo også.....

@ Anders & Thomas

Nu ved jeg jo ikke hvad I forhandler, men som importør af elektriske løbehjul og løbehjul med benzinmotor (og verdens letteste elektriske cykel og andre spændende varer) kan vi tilbyde en attraktiv dropshippingaftale med nogle unikke kvalitetsprodukter. Du/I er velkommen til at kontakte mig hvis du vil høre nærmere.

Hilsen Morten

p.s. jeg tror også nok at Ole kan tilbyde dropshipping på ure (Ole - undskyld hvis det er noget jeg har misforstået)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:04

I denne debat tror jeg, at det er vigtigt at skelne mellem levering af en (fra starten) defekt vare, som der selvfølgelig er (læs: bør være) reklamationsret på i forhold til leverandøren.

Dernæst: en vare, som der opstår en fejl på i slutkundens reklamationsperiode. Om leverandøren giver en produktgaranti i samme perioden eller overlappende periode, kommer jo så an på den individuelle aftale, som man har.

Og så til kundens fortrydelse af købet. Om i kan sende den ubrugte vare retur til leverandøren er igen et spørgsmål om individuel aftale.

Men al udvidet service i denne henseende må alt andet lige være afspejlet i indkøbspriserne - der er kun én til at betale og det er jer selv.

Morten: det er rigtigt, at jeg på et tidspunkt tilbød dropshipping af ure, men ikke p.t. Jeg gør lidt i engrossalg, men for at holde priserne helt nede, så er med garanti for levering af ikke-defekte varer (det siger sig selv), men uden særskilt produktgaranti og fortrydelsesret. Min erfaring er dog, at der i markedet generelt er et misforhold mellem de priser, som (dropshipping)butikken gerne vil betale for varen og den service, som man forventer til gengæld.

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)