Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nyhedsbrevs betingelser ved tilmelding til website.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et site (http://www.BureauOversigten.dk) hvor man kan søge iblandt mange forskellige bureauer og på mit site har jeg en "tilmeld funktion" hvor folk gratis kan tilmelde et bureau. I den forbindelse har jeg lavet en form, som man kan udfylde og sende afsted (http://bureauoversigten.dk/addanagency.php) - men jeg overvejer at tilføje en "betingelse" om at folk vil blive meldt til mit nyhedsbrev ved tilmeldingen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer om:

1. Hvad synes i om ideen at automatisk tilmelde folk til mit nyhedsbrev? Vil det afskrække nogle fra at tilmelde sig og dermed en dum ide, eller er det en genial måde at få nogle email permissions i mit email system?

2. Hvis jeg skal skrive en 'permission' tekst som er kort, men stadig juridisk dækkende - er det nok at skrive noget i stil med: "Ved tilmelding af et bureau, acceptere du samtidigt at blive tilmeldt BureauOversigten's nyhedsbrev. Det er altid muligt at afmelde det senere, via link i nyhedsbrevet." ...eller skal der står noget mere?

Mange venlige hilsner

David Rasmussen

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre det er ikke lovligt.

Man skal aktivt selv tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Forbrugerombudsmanden siger;

5. Samtykke som betingelse for aftaleindgåelse

Indgåelse af en aftale eller opnåelse af fordele/rabatter i forbindelse med indgåelse af en aftale må efter Forbrugerombudsmandens opfattelse ikke være betinget af, at forbrugeren giver samtykke til, at den erhvervsdrivende efterfølgende kan rette henvendelse til forbrugeren i markedsføringsøjemed.

Det bemærkes, at modtageren til enhver tid kan tilbagekalde et samtykke, hvorfor en sådan fremgangsmåde også af denne grund ikke er praktisk anvendelig.

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for infoen, men så længe det er frivilligt + 'opt-in' er der vel ingen problemet?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

David Rasmussen:

Hej Amino,

Jeg har et site (http://www.BureauOversigten.dk) hvor man kan søge iblandt mange forskellige bureauer og på mit site har jeg en "tilmeld funktion" hvor folk gratis kan tilmelde et bureau. I den forbindelse har jeg lavet en form, som man kan udfylde og sende afsted (http://bureauoversigten.dk/addanagency.php) - men jeg overvejer at tilføje en "betingelse" om at folk vil blive meldt til mit nyhedsbrev ved tilmeldingen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer om:

1. Hvad synes i om ideen at automatisk tilmelde folk til mit nyhedsbrev? Vil det afskrække nogle fra at tilmelde sig og dermed en dum ide, eller er det en genial måde at få nogle email permissions i mit email system?

2. Hvis jeg skal skrive en 'permission' tekst som er kort, men stadig juridisk dækkende - er det nok at skrive noget i stil med: "Ved tilmelding af et bureau, acceptere du samtidigt at blive tilmeldt BureauOversigten's nyhedsbrev. Det er altid muligt at afmelde det senere, via link i nyhedsbrevet." ...eller skal der står noget mere?

Mange venlige hilsner

David Rasmussen

Hej David,

Det må du godt, hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil du tilføje det i din formular, og her kan du lave et flueben som et påkrævet felt der skal udfyldes, hvori du netop skriver :

Ved tilmelding af et bureau, accepterer du samtidigt at blive tilmeldt BureauOversigten's nyhedsbrev.
Det er altid muligt og nemt at afmelde det  senere, via link i nyhedsbrevet.
Ved afsendelse af denne formular har du læst og accepteret vores betingelser.

Du skal så i dine betingelser tilføje at:
Ved oprettelse af bureau, accepterer du at modtage bureauet´s nyhedsbrev, som let kan afmeldes igen.


Derudover vil jeg anbefale at du evt.  "logger" IP adressen, eller laver dobbelt opt in,
for at bekræfte e-mail adressen så du ikke på nogen måde kan blive anklaget for SPAM, så er den case closed.
:)

I og med at burauet er en service som du yder, og dit nyhedsbrev er relateret til dit produkt/ydelse,
er det fuldt lovligt at implementere det både som e-mail, sms, osv. det eneste er at de skal selv sætte hak i det flueben,
som nævnt før, og hvis de ikke gør det, ja så kan de ikke tilmelde sig formularen.

Håber det er til at forstå det jeg har skrevet :) 
Ellers er du velkommen til at give et kald på 31 16 39 30

Mvh. Per

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk Per, tusind tak for hjælpen. :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme David, det var så lidt. Yes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)