Jeg har hidtil brugt SummaSumarum version 4, men da jeg opsagde serviceaftalen pga. at jeg ikke skulle bruge programmet som foreningsprogram, kan jeg ikke længere komme ind i programmet. Synes det er en mærkelig måde at køre et system på - idet jeg jo har betalt for programmet i sin tid.
Jeg kører regnskab for min søns enkeltmandsregnskab, hvor der ikke skal faktureres, men der skal holdes styr på moms mm og selvfølgelig lave et årsregnskab. Så hvad kan I evt. anbefale?
ja test roligt Dinero som er gratis i bundversionen men også har fin plus version
Med Summa fik du mails og brev for lang tid siden om, at nu overgik de til abonnement med service, og enten skulle du siger abonnement op inden en - dengang 3 mdr frist - , og så ikke ha service og nye versioner - eller forsætte og så var du tegnet for abonnement. Jeg sagde det op den gang og kører derfor uproblematisk videre - da man så bare blev låst til den version (og der er intet nyt sket siden)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Desværre er det ikke sket for mig. Havde også regnet med at kunne køre videre med den version jeg havde, men kan overhovedet ikke komme ind i programmet mere og deres support er ikke til megen hjælp. Vil åbenbart gerne have at man tegner et abonnement.
Nu har jeg fået testet forskellige og er endt med at vælge Dinero, selvom jeg godt kunne ønske at jeg kunne tilrette kontoplanen mere til mit behov, dvs. at få fjerne alle de konti jeg ikke har behov for.
Har fravalgt at benytte DineroPro ,da jeg ikke har behov for at udskrive fakturaer.
Udover funktionalitet handler det for mig også om look-and-feel samt supportfunktionen. Hvis det er relativt simple posteringer, kan de klare det allesammen. Giv dig selv ½ time i selskab med gratis prøveversioner af Dinero og e-conomics og evt. flere. Prøv de ting, du almindeligvis vil skulle bruge, og vælg ud fra dette. Spørg deres respektive support om dette eller hint og se, om der er "kemi".
Er du stadig i tvivl, er der web-regnskab, gammel eller ny summasumarumversion, BB og endelig kan din ven, Google, finde flere. Jeg bruger selv pt Dinero og e-conomics og kan anbefale de andre nævnte. Jeg skifter lidt af og til for at holde mig ajour mm.
Mht. årsregnskab anbefaler jeg altid at finde en revisor. De fleste er hjemme i de gængse regnskabsprogrammer. Omvendt kan du så også finde en god revisor og så bede om hendes/hans anbefaling.
Et helt centralt spørgsmål ved valg af system, er om man til hver en tid kan skifte regnskabssystem hvis man måtte ønske det, eller om man er bundet til det pågældende system/den pågældende leverandør. Det er et MUST-HAVE at man kan eksportere ALLE data!!!
Hvilke system giver mulighed for dette? -Dinero? (tror ikke man kan eksportere fakturaer og kontakter) -Economics? -C5 /Navision? -billy? -SummaSumarum? ....hvad har vi ellers?
svaret i anden tråd hvor du spørger om samme. Tror ikke det findes, da kontoplaner - faktura opbygning er helt individuelt i alle programmer, ofte tilsat egne ændring i kontoplan - så du vil aldrig kunne lave en eksport midt i året fra et program til et andet - uden der er en masse manuelt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER