Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

endnu et faktura spørgsmål for firma med cvr nr, men ikke moms registeret.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Efter at være 20-30 gamle tråde igennem med spørgsmål om samme emne, syntes jeg ikke rigtig jeg fandt det helt samme eksempel ( da alle dem jeg kunne finde ikke havde et cvr nummer, men vil sende en faktura som privat person og derfor påsætter CPR NR.), så nu spørg jeg her i stedet for.

Jeg har oprettet et enkelt mands firma, men har dog endnu ikke moms registreret det (ved ikke endnu og det kommer over 50k over 12 måneder). 

Jeg nu til at oprette min første faktura, men kommer nu i tvivl, Jeg har jo betalt moms af varen da jeg købte den, og skal jo derfor ikke ligge moms på den når jeg sælger den. Men viser man det bedst på fakturan?  mit faktura program, vil altid påsætte moms, men jeg har mulighed for at sætte den til 0%

eksempel:

Er det den korrekte måde at vise / lave det på? 

på forhånd

MVH Kenneth

ps. fakturaen kommer selvfølgelig til at indeholde faktura nummer, firma oplysninger, cvr, kundeoplysninger osv. Det er mere momsen jeg er lidt uklar om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04

normalt kan du sætte faktura til at høre til en salgskonto som er UDEN moms - eller oprette en ny salgskonto uden moms - og lade faktura pege på den og så skal den være uden moms

Det er jo i alle fald afgørende at din moms - både på konto og på faktura står som 0 men jeg ville da prøve at finde konto uden moms eller oprette og fakturere via den så der slet ikke fremstår moms på fakturaen - heller ikke 0 i et PMV (og dit køb er jo så endeligt også bogført på en købskonto UDEN moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:11

Takker for det hurtige svar.  Jeg må dykke længere end i programmet, og se om det er en mulighed. Overvejer at skifte til Dinero, måske skulle jeg starte med at undersøge om man kan få lov til at lave det der.

Men igen tak for det hurtige svar.

Mvh Kenneth

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)