Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke momspligtigt selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ulbjerg
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære forum

Da jeg har startet et APS sammen med en kammerat, har jeg oprettet et IVS som holding selskab. Stor panik da jeg skulle afregne moms første gang, for det kunne jeg ikke. Det viste sig at firmaet (IVS) ikke er momspligtigt pga omsætningen. Panik aflyst og så kunne jeg komme videre.

Men nu skal jeg så lave regnskab (i Dinero), og her bliver jeg jo bedt om at afregne moms. Hvad gør jeg?

Hilsen Max

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 16:18

Hej Max

Holding behøver ikke at være momsregistreret. Dette skal man afkrydse ved oprettelsen om man ønsker eller ej. Det kan tyde på, at det er sat kryds i nej.

Mit eget holding er ikke momsregistreret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:28

Det lyder lidt mærkeligt at det er dit holdingselskab der driver forretning?  Hvis du har opkrævet moms skal den naturligvis også afregnes med SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

Max Sørensen:
Men nu skal jeg så lave regnskab (i Dinero), og her bliver jeg jo bedt om at afregne moms. Hvad gør jeg?
Da dit IVS jo ikke er momsregistreret så er det vel forhåbentlig sådan, at du ikke har brugt en eneste konto som er med moms - så alle momskonti vil være på rent 0 hvorefter det er helt ligemeget om du trykker afregn (og får 0) eller ikke - 

Tror du ikke i alle fald du skulle finde en proff - bogholder eller revisor til at afslutte - for det lyder som helårs afslutning - og sambeskatning med dit ApS drift og jeg tvivler da, som du spørger, meget på du kan lave korrekt årsafslutning med sambeskatning og skat + årsrapport og selvangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ulbjerg
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:28

Indtil nu har det været 0, men der er også kun stiftelsesgebyr og pengetransfer til aps'et under i regnskabet. Jeg ville bare gerne være på forkant, men må indrømme at jeg ikke ved hvilke udgifter der måtte komme fremover.

Første regnskabsår slutter først 31.12.16, og der har jeg allerede aftale med en revisor.

Tak for jeres svar.

Max

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01

Max Sørensen:

Indtil nu har det været 0, men der er også kun stiftelsesgebyr og pengetransfer til aps'et under i regnskabet. Jeg ville bare gerne være på forkant, men må indrømme at jeg ikke ved hvilke udgifter der måtte komme fremover.

Første regnskabsår slutter først 31.12.16, og der har jeg allerede aftale med en revisor.

super - med 0 og jo ikke moms på stiftelsesgebyr til EOS er det jo nemt

Husk stiftelsesgebyr (ex de 670 kr ) ikke giver fradrag som omkostning så det skal ind på en konto der er nem at finde, og som revisor så skatteregulerer for. Godt med revisor her med sambeskatning -  så bliver det korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)