Da jeg har startet et APS sammen med en kammerat, har jeg oprettet et IVS som holding selskab. Stor panik da jeg skulle afregne moms første gang, for det kunne jeg ikke. Det viste sig at firmaet (IVS) ikke er momspligtigt pga omsætningen. Panik aflyst og så kunne jeg komme videre.
Men nu skal jeg så lave regnskab (i Dinero), og her bliver jeg jo bedt om at afregne moms. Hvad gør jeg?
Holding behøver ikke at være momsregistreret. Dette skal man afkrydse ved oprettelsen om man ønsker eller ej. Det kan tyde på, at det er sat kryds i nej.
Men nu skal jeg så lave regnskab (i Dinero), og her bliver jeg jo bedt om at afregne moms. Hvad gør jeg?
Da dit IVS jo ikke er momsregistreret så er det vel forhåbentlig sådan, at du ikke har brugt en eneste konto som er med moms - så alle momskonti vil være på rent 0 hvorefter det er helt ligemeget om du trykker afregn (og får 0) eller ikke -
Tror du ikke i alle fald du skulle finde en proff - bogholder eller revisor til at afslutte - for det lyder som helårs afslutning - og sambeskatning med dit ApS drift og jeg tvivler da, som du spørger, meget på du kan lave korrekt årsafslutning med sambeskatning og skat + årsrapport og selvangivelse
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Indtil nu har det været 0, men der er også kun stiftelsesgebyr og pengetransfer til aps'et under i regnskabet. Jeg ville bare gerne være på forkant, men må indrømme at jeg ikke ved hvilke udgifter der måtte komme fremover.
Første regnskabsår slutter først 31.12.16, og der har jeg allerede aftale med en revisor.
Indtil nu har det været 0, men der er også kun stiftelsesgebyr og pengetransfer til aps'et under i regnskabet. Jeg ville bare gerne være på forkant, men må indrømme at jeg ikke ved hvilke udgifter der måtte komme fremover.
Første regnskabsår slutter først 31.12.16, og der har jeg allerede aftale med en revisor.
super - med 0 og jo ikke moms på stiftelsesgebyr til EOS er det jo nemt
Husk stiftelsesgebyr (ex de 670 kr ) ikke giver fradrag som omkostning så det skal ind på en konto der er nem at finde, og som revisor så skatteregulerer for. Godt med revisor her med sambeskatning - så bliver det korrekt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER