Hej, Jeg har oprettet et ApS og har i den forbindelse fået et NemID, hvor jeg er sat som NemId-administrator. Skal jeg have et separat medarbejder NemId, eller er det fint nok med mit administrator ID ? Grunden til at jeg spørger er at jeg kan underskrive nogle dokumenter, men der er et dokument fra banken jeg ikke kan underskive. Her bliver jeg bedt om at indtaste mit CPR-nummer, og så får jeg beskeden at det CPR-nummer ikke har lov til at underskrive. Jeg har givet mig selv fuld adgang til alt i NemId-administrationen (den pågældende bank er ikke listet under finans). mvh Jan |
Har du talt med banken? Min bank (Nordea) er overgået til at man IKKE kan logge ind med virksomheds nemID - og jeg mener det kommer til at gælde alle banker. Det har med hvidvask at gøre - og krav til at banken kan følge præcis HVEM der foretager transaktioner, og det kan de ikke se med samme sikkerhed med NemID for virksomhed som de kan med CPR nemID.
Jeg skal derfor logge ind med alm CPR nemID i banken og de har knyttet den til de forskellige erhvervskonti CVR til ApS selskaber som jeg har rådighed over
Kan det være det samme for dig? Ellers bør adm nemID række generelt
vh John Hannover