Jeg er netop flyttet til USA, og da jeg stadigvæk har nogle danske kunder, vil jeg vide, om jeg stadigvæk skal opgive moms til DK? Min virksomhed er 100 pct. i USA sammen med mig.
Men EU's nye regler skal virksomheder (også amerikanske) opkræve moms ud fra forbrugerens EU land. Så hvis jeg har en amerikansk webshop, som sælger digitale produkter til det danske marked, skal kunder betale dansk moms, og jeg skal overføre denne moms til SKAT.
Men gælder dette også, når jeg sælger tjenesteydelse (rådgivning) til virksomheder i Danmark fra USA?
Ellers må jeg selvfølgelig ringe til SKAT og spørge, så jeg kan blive klogere på, hvordan reglerne er nu.
rådgivning - lyder som honorar - men taler vi digitale tjenesteydelser til private i EU - så skal du momsregistreres men taler vi til MOMSregistrerede i EU så er der ikke noget med EU landets moms - men kun helt normale moms regler
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
rådgivning - lyder som honorar - men taler vi digitale tjenesteydelser til private i EU - så skal du momsregistreres men taler vi til MOMSregistrerede i EU så er der ikke noget med EU landets moms - men kun helt normale moms regler