Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms fra USA til Danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er netop flyttet til USA, og da jeg stadigvæk har nogle danske kunder, vil jeg vide, om jeg stadigvæk skal opgive moms til DK? Min virksomhed er 100 pct. i USA sammen med mig.

Men EU's nye regler skal virksomheder (også amerikanske) opkræve moms ud fra forbrugerens EU land. Så hvis jeg har en amerikansk webshop, som sælger digitale produkter til det danske marked, skal kunder betale dansk moms, og jeg skal overføre denne moms til SKAT.

Men gælder dette også, når jeg sælger tjenesteydelse (rådgivning) til virksomheder i Danmark fra USA?

Ellers må jeg selvfølgelig ringe til SKAT og spørge, så jeg kan blive klogere på, hvordan reglerne er nu. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58

rådgivning - lyder som honorar - men taler vi digitale tjenesteydelser til private i EU - så skal du momsregistreres men taler vi til MOMSregistrerede i EU så er der ikke noget med EU landets moms - men kun helt normale moms regler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:31

Cookie - John Hannover:
rådgivning - lyder som honorar - men taler vi digitale tjenesteydelser til private i EU - så skal du momsregistreres men taler vi til MOMSregistrerede i EU så er der ikke noget med EU landets moms - men kun helt normale moms regler

Ok super. Tak for det hurtige svar.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:33

Hans Jonas Hansen:

Ok super. Tak for det hurtige svar.

Ikke noget at tilføje til hvad John har sagt, men når du siger rådgivning kan det jo dække over mange forskellige brancher.

Prøv at kigge listen over digitale ydelser igennem om den rådgivningsydelse du sælger er herpå http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973330&chk=211712 

Hvis ikke din ydelse er derpå så skal du ikke rigtig foretage dig noget i henhold til dansk/europæisk moms.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 17:41

Jesper_nl:

Prøv at kigge listen over digitale ydelser igennem om den rådgivningsydelse du sælger er herpå http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973330&chk=211712 

Tak for listen. Den er meget brugbar i mit tilfælde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)