Hvis jeg vil sælge brugte spil, og jeg gerne vil undgå at kunder spiller spillet og der efter benytter sig af 14 dages fortrydelsesret. selvom spillet ikke fejler noget og de har spillet det evt. lavet en piratkopi.
Kan jeg sætte et form for forsegling på æsken af spillet som man bliver nødt til at bryde for at få spillet ud. og der ved fra falder de 14 dages fortrydelsesret. da forsegling på æsken er brudt!!
Må man det?
eller er man uden nogle form for mulighed for at beskytte sig mod snyd når det er brugte spil man sægler?
Du kan frasige den ret kunden normalt har til at prøve produktet. Men forsegl så æsken eller plasticcoveret, plomber det så det er tydeligt om det er blevet åbnet eller ej.
Ved at skrive det i købsbetingelserne. Det gør alle elektronikforretninger når de sælger digitalt indhold på optiske diske. Bryder man forseglningen, så har man IKKE returret uanset hvad. Netop for at imødegå folk der feks ser en film og så returnerer den eller ander der kopierer hvad ved jeg pc-spil og returnerer det. Eller musik-cd osv.
Tror det er lidt ligesom den der 14 dages fortrydelsesret på takserede sms´er man havde i sin tid, det ændrede de bare så alle folk ikke bare kunne deltage i diverse konkurrencer og så bagefter gøre brug af fortrydelsesretten.
Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde.
Fortrydelsesretten gælder ikke for alle køb på nettet, fx har du ikke fortrydelsesret ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen.
Du har heller ikke fortrydelsesret ved varer, der skal fremstilles specielt til dig.
Og du kan ikke fortryde købet, hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og software.
Undrer mig lidt over der ikke står digitale filer? Altså sælger man en fil man får leveret på mail, så er der vel heller ikke fortrydelsesret? Man kan jo have kopieret den og hvordan skal man sende den tilbage osv.? Det antager jeg lidt som en selvfølge, men synes ikke det lige står i de eksempler de der nævner.