Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholderi laver fejl - overskuddet 200.000 lavere. Konsekvenser?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har netop fået en meget kedelig mail fra min bogholder, der beklageligt kunne meddele, at mit overskud for 2015 var 200.000kr lavere end det jeg havde fået tilstendt i starten af januar. Fejlen skyldes personen havde glemt at fraregne moms for nogle ydelser i 4. kvartal. Det er jeg selvfølgelig ikke helt tilfreds med - for nu at sige det mildt, da jeg inden for den sidste måned har fortaget investeringer i firmaet for over 70.000 ex moms. Investeringer der udelukkende er fortaget på baggrund af mit overskud i 2015. 

Er der nogle konsekvenser for bogholder/revisor eller er det bare en møg sag som jeg hurtigst muligt skal komme over og videre fra? 

Håber der er nogen der kan hjælpe :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Gregers Christensen:
Er der nogle konsekvenser for bogholder/revisor

Det er jo helt op til dig hvad konsekvenser, det skal få for bogholderen.  Er det en bogholder eller revisor?  er det en ansat eller et firma du har hyret?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Gregers Christensen:

Hej Amino, 

Jeg har netop fået en meget kedelig mail fra min bogholder, der beklageligt kunne meddele, at mit overskud for 2015 var 200.000kr lavere end det jeg havde fået tilstendt i starten af januar. Fejlen skyldes personen havde glemt at fraregne moms for nogle ydelser i 4. kvartal. Det er jeg selvfølgelig ikke helt tilfreds med - for nu at sige det mildt, da jeg inden for den sidste måned har fortaget investeringer i firmaet for over 70.000 ex moms. Investeringer der udelukkende er fortaget på baggrund af mit overskud i 2015. 

Er der nogle konsekvenser for bogholder/revisor eller er det bare en møg sag som jeg hurtigst muligt skal komme over og videre fra? 

Håber der er nogen der kan hjælpe :-) 

Har du modtaget opgørelser løbende over året, og var der ingen indikationer om at der kunne være noget galt med tallene primo januar?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du havde fået din moms sammen med balancen i janujar, - opdagede du så ikke at den var 50.000 for høj?

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Gregers Christensen:
Er der nogle konsekvenser for bogholder/revisor

Det er jo helt op til dig hvad konsekvenser, det skal få for bogholderen.  Er det en bogholder eller revisor?  er det en ansat eller et firma du har hyret?

Bogholderen er fra et firma der er hyret til bogholderi og årsregnskab. Dvs bogholderen er bogholder for mit firma og har så en revisor fra samme firma tilknyttet når årsregnskabet skal laves. 

Tilliden til bogholderiet er selvfølgelig væk og det er derfor også indiskutabelt at bogholderiet skal flyttes. Tænkte mere om der var noget at komme efter i forhold til misvedligeholdelse af vores aftaler eller noget i den stil? 

Umildbart ville jeg have svært ved at betale for et hus, hvis byggefirmaet havde glemt kloakeringen den gang de byggede mit hus. Synes ikke min case er meget anderledes. Tænker derfor om jeg kan forlange en eller anden form for "rimelig" kompensation? Det kunne evt være at årsregnskabet blev lavet UB eller noget i den stil? 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke sådan at bogholderen har taget 200.000 kr. fra dig.. Så tror ikke rigtig der er noget at komme efter. Udover at flytte bogholderi hvis du er utilfreds..

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Gregers Christensen:

Hej Amino, 

Jeg har netop fået en meget kedelig mail fra min bogholder, der beklageligt kunne meddele, at mit overskud for 2015 var 200.000kr lavere end det jeg havde fået tilstendt i starten af januar. Fejlen skyldes personen havde glemt at fraregne moms for nogle ydelser i 4. kvartal. Det er jeg selvfølgelig ikke helt tilfreds med - for nu at sige det mildt, da jeg inden for den sidste måned har fortaget investeringer i firmaet for over 70.000 ex moms. Investeringer der udelukkende er fortaget på baggrund af mit overskud i 2015. 

Er der nogle konsekvenser for bogholder/revisor eller er det bare en møg sag som jeg hurtigst muligt skal komme over og videre fra? 

Håber der er nogen der kan hjælpe :-) 

Har du modtaget opgørelser løbende over året, og var der ingen indikationer om at der kunne være noget galt med tallene primo januar?

Får kvartalsregnskaber. Dvs at det var regnskabet fra 4. kvartal der var 200.000kr mindre end angivet. Det skal så siges at julehandlen var gået fantastisk (nok ikke helt så godt set i bagspejlet) hvorfor jeg ikke har studset over noget.

Jeg betaler en bogholder for at holde styr på tallene og forventer selvfølgelig de kvartalsregnskaber jeg får er korrekte? Det er vel ikke en hel urimelig antagelse? 

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:

Nu er det jo ikke sådan at bogholderen har taget 200.000 kr. fra dig.. Så tror ikke rigtig der er noget at komme efter. Udover at flytte bogholderi hvis du er utilfreds..

Nej selvfølgelig ikke - er bestemt heller ikke ude efter penge fra bogholder, det ville være grotesk. Tænkte mere om jeg kunne argumentere for at firmaet lavede mit årsregnskab UB eller noget i den stil, som kompensation for den fejl de har lavet? 

Ville det være urimeligt? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Udgangspunktet i dansk erstatningsret er at der skal være et tab at kompensere. Hvis der ikke er lidt et tab så er det op af bakke.

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Udgangspunktet i dansk erstatningsret er at der skal være et tab at kompensere. Hvis der ikke er lidt et tab så er det op af bakke.

Okay, tak for info :-) 
Nu har jeg ingen chance for at sige om de investeringer, på 70.000, jeg har foretaget er godt eller skidt (regner selvfølgelig med godt), så skal jeg bare lige råbe i en hovedpude og så videre i teksten? 

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)